Mag ik als huurder zelf huurder zoeken?

M1985
Topic Starter

Mag ik als huurder zelf huurder zoeken?

#1 , 11 jul 2013 21:38

Ik huur een appartement (contract van drie jaar). Ik zou graag verhuizen, maar zie het niet zitten om 3 maanden schadevergoeding te betalen. Mag ik, als huurder, zelf een andere huurder zoeken via sites zoals hebbes.be. Mag ik dit doen zonder medeweten van de eigenaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 jul 2013 23:00

Nee dat mag je niet, een huurcontract kan enkel opgezegd worden mits wederzijdse toestemming ander mag je u aan een fikse schadevergoeding verwachten. Of het zou in het huurcontract moeten staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sint-Joris

#3 , 16 jul 2013 13:58

Ik huur een appartement (contract van drie jaar). Ik zou graag verhuizen, maar zie het niet zitten om 3 maanden schadevergoeding te betalen.
Vermoedelijk doel je op de wederverhuringsvergoeding; die bovenop een opzegtermijn van 3 maanden komt.
Je hebt bovendien een contract van bepaalde duur. Tenzij anders bepaald, kan dit niet vroegtijdig opgezegd worden en moet de volledige periode van 3 jaar uitgedaan worden.

Reclame

Vandebos

#4 , 16 jul 2013 14:19

In praktijk zal bij geding de vrederechter vaak drie maand opzeg en drie maand schadevergoeding uitspreken of ipv de drie maand schadevergoeding een schadevergoeding naar analogie van een opzeg tijdens de eerste drie jaar van een negenjarig contract.

Terug naar “Huren”