In maart 2013 ontvang ik studiebeurs voor dochter die kotstudent is, mijn zoon krijgt geen beurs wegens onvoldoende studiepunten.
Nu blijkt na 2 maanden dat hoge school formulier voor studietoelage niet correct invulde en hij toch recht heeft op toelage. Ik vraag herhaalde malen heb je al nieuws over studietoelage, nee nog niets. Ik krijg argwaan en neem contact op met dienststudietoelagen en krijg na lang aandringen info, mijn zoon is bij mij ingeschreven en meerderjarig. Mijn zoon heeft een beurs ontvangen van 2.500 euro als kotstudent. Ik spreek hem erover aan dat ik de beurs wens te krijgen omdat de studiekosten ruim 4000 euro zijn. Hij weigert, hij houdt het geld als zakgeld, daarenboven krijgt hij ook nog maandelijks een leefloon van OCMW omdat ex tot op heden geen cent betaalde voor kinderen en we op rand van armoede leven. Wat kan ik doen? Ik heb mijn onderhoudsplicht volbracht, maar dit ruikt naar diefstal. Ik betaal alles voor zoon, buiten zijn gsm rekening van 10 euro om de 2 maanden. Is leuk studeren, moeder bekostigd alles en ongeveer 500 euro zakgeld per maand er nog bij.