Verbroken Huurcontract door Medehuurders.

Yualynn
Topic Starter

Verbroken Huurcontract door Medehuurders.

#1 , 21 jul 2013 21:02

Na een langdurige kinderachtige burenruzie een halfjaartje terug, besloten mijn twee mede-kotgenoten weg te gaan nadat ik terug uit het ziekenhuis kwam.
Het koppel heeft al hun spullen samen gescharreld en zijn uit het huis vertrokken, hebben per mail hun opzeg bij de verhuurder afgegegeven. Alles goed en wel, als ze het deel van hun laatste maand huur zouden betalen.
Dat deden ze niet. Ze hebben de slaapkamers die ze gebruikten vergrendeld, en ondanks meerdere malen dat ik hen vroeg om de resterende spullen uit de slaapkamers te komen halen, hebben ze niets meer laten weten. Verder hebben ze dus ook hun deel van de huur niet meer betaald.
Ik heb de volgende maand de huur volledig betaald.
Nu vroeg ik dat het contract op mijn naam gezet zou worden en dat het verschuldigd deel van de het koppel van de waarborg gehaald zou worden.
Ik zou de waarborg dan nadien terugstorten.
Dit werd geweigerd.
Ik had een vriendin die mee wou komen huren, want de huur van een 3 slaapkamer appartement in hartje Antwerpen is niet alleen te dragen door een werkende student.
Ik heb dan ook aan de verhuurder gevraagd om een samenwoningscontract op te stellen, zodat toekomstige burenruzies niet meer zouden voorvallen, dit werd evenals geweigerd door de verhuurder.

Uiteindelijk bleek er niets anders over dan zelf weg te gaan. Mijn gezondheid ging terugachteruit, en het appartement had een niet werkende centrale verwarming die de verhuurder weigerde te repareren, en een ketel die het water niet goed verwarmde. In midden winter koude douches nemen in een koud huis, hielp daar ook niet bij.
Ik heb het contract NIET verbroken, ik wou er blijven wonen, maar het contract werd niet aangepast. Het appartement werd onleefbaar in mijn toestand. De 2 andere huurders hebben hun huuropzeg gegeven. Moet ik daarvoor dan boeten?

Ik ben bereid om 1/3 van de contract vergoeding te betalen, maar nu proberen de andere twee mij de gehele som van 3 maanden huur te laten betalen.

Wij staan alle drie in het contract, maar ik stond onder aan ook als borg. Wat houdt dit precies in?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jul 2013 21:46

" maar ik stond onder aan ook als borg"

Houdt in dat verhuurder alles bij u kan innen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”