ongeschiktheid van een woning

charlottezahrah
Topic Starter

ongeschiktheid van een woning

#1 , 23 jul 2013 14:27

Dag,

Ik ben een jonge moeder en woon in een duplexx appartement.
Ik heb onlangs een huursubsidie aangevraagt. De ze is afgekeurd omdat de woning te klein is zelf voor een persoon. Nu kan ik deze woning ongeschikt laten verklaren ? Zodat ik kan verhuizen en een beter woning kan hebben en groter voor mijn gezin en beter. Er is namelijk geen dampkap en de rook van het koken kan niet naar buiten , ook is er geen ventilatie in de badkamer , wat zorgt voor schimmel, de trap is gemaakt van ijzer en begint af te hellen omdat deze niet deftig is geplaatst. Het regent binnen. Ik woon ook naast een treinstation en dit zijn geen ideale omstandigheden voor een pasgeborenen. amelijk het geluid en het stof. Kan ik deze wonign ongeschikt laten verklaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jul 2013 14:36

U kan een aanvraag tot ongeschiktheidsverklaring indienen bij het lokale gemeentebestuur. (meestal op de afdeling stedenbouw)

Sirkii

#3 , 23 jul 2013 22:56

Uw woonsituatie is niet ideaal maar als een lage huurprijs deze situatie "logisch" maakt dan ben je misschien financieel slechter af met een te duur "perfect" appartement ondanks een huursubsidie...

Reclame

Terug naar “Archief”