moeilijke huurder

Joska
Topic Starter

moeilijke huurder

#1 , 25 jul 2013 22:31

Hallo,

Wij hebben een vraagje,
Wij hebben een huurhuis gevonden in Brugge, De persoon die nu nog in dit huis woont moet er tegen 1 augustus 2013 uit zijn.
Nu heb ik vernomen dat die persoon zijn opzeg nog niet gedaan heeft maar hij weet wel dat wij het contract ondertekend hebben en weet dat wij huren vanaf 1 augustus 2013

Nu doet hij moeilijk van de overname van de gordijnen en verlichtingen. Wij moeten dit eigenlijk niet hebben. Wij hebben zelf alles.

Kan hij daar toch in blijven omdat hij die opzeg niet gedaan heeft? Of telt mondelinge overeenkomst ook voor een opzeg?
Want het is geen gemakkelijke persoon die er nu huurt. Hij dreigde ermee er niet weg te gaan indien wij dit niet overkopen van hem.

Bedankt voor de eventuele reacties.

Mvg Joska

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 jul 2013 22:42

Heeft u dit huis gekocht, of gehuurd?

T.H.

#3 , 25 jul 2013 22:52

zijn opzeg nog niet gedaan heeft
:?:

Ik begrijp het verhaal niet echt...

U wilt dat huis huren en hebt een contract ondertekent vanaf 1 augustus... maar de voorhuurder heeft zijn opzeg niet gedaan wil zeggen dat zijn contract verder loopt? Da's toch geknoei!

Ik begrijp het niet goed. Meer en duidelijker uitleg a.u.b. Probeer het mss chronologisch wie heeft wanneer en wat...

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jul 2013 08:37

Ik begrijp het ook niet. Je huurt toch niet van de vorige huurder? Je huurt van de VERhuurder. Het is de VERhuurder zijn probleem dat de vorige huurder er niet uit wil, niet dat van jou! Neem dus contact op met de verhuurder en meld dat jij op 1 augustus weldegelijk het pand wil betrekken, dus dat je dan ook verwacht dat het leeg is tegen dan. Als de verhuurder er niet in slaagt om de vorige huurder eruit te krijgen, kan jij de verhuurder verantwoordelijk stellen voor het feit dat jij er niet in kan, en kan je een schadevergoeding vragen.

De vorige huurder heeft met jou helemaal niets te maken. Als jij zijn gordijnen en verlichting niet wil overnemen, is dat zo. Ik zou, moest ik van jou zijn, alle contact met de vorige huurder vermijden, maar zorgen dat de verhuurder zijn zaakjes op orde heeft (en u tegen 1 augustus een lege woning kan aanbiede, zoals contractueel overeengekomen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#5 , 26 jul 2013 10:45

100 % eens met Gebruiker21.
Wie stelde het pand te huur? De eigenaar of de vorige huurder?

Gebruiker21

#6 , 26 jul 2013 15:16

Wie stelde het pand te huur? De eigenaar of de vorige huurder?
In dat geval zou de huidige huurder ook de eigenaar zijn? Of is de huidige huurder het pand aan het onder-verhuren? In dat geval moet de topic starter ook even uitzoeken of die huurder dit wel mag van de eigenaar van het pand.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#7 , 26 jul 2013 15:16

Misschien even wachten tot er een antwoord van TS komt?

Joska
Topic Starter

#8 , 20 aug 2013 18:24

Probleem is opgelost. :-)

roharro
Juridisch actief: Ja

#10 , 20 aug 2013 23:19

Dit lijk sterk op een mededeling van onze federale regering.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

webmaster
Beheerder

#11 , 20 aug 2013 23:24

Tenzij Joska me via privébericht vraagt om dit topic te heropenen, zetten we er bij deze een slotje op.

Terug naar “Archief”