exceptie niet uitvoering

christoph1984
Topic Starter

exceptie niet uitvoering

#1 , 13 dec 2007 11:22

Kan deze wettelijk worden ingeroepen aangezien een verhuurder nu al een jaar nalaat een herstelling uit te voeren?
wij hebben wel eerst het initiatief genoemn de herstelling (op zijn kosten) te laten uitvoeren, maar na een 3 tal maanden hebben wij het opgegeven omdat we niemand geschikt vonden (of wegens tijdgebrek wilden zoeken)..
het betreft een kleine herstelling , die wel nodig is!! (een vals plafond waar een paneel of 2 uit is gevallen).. dit bederft het zicht wel enorm!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah

#2 , 13 dec 2007 11:53

Halloo,
is het niet eens mogelijk om zo een kleine herstelling,
enkel twee panelen, zelf uit te voeren?
(of in elk geval de moeite te doen om te proberen???)
Uit ervaring weet ik dat een verhuurder, die voor elk klein probleempje zoals een kraan of een schroef wordt aangeklampt, ook niet in zijn nopjes is met de huurder.
En neen, ik ben geen verhuurder,
vroeger huurden wij wel, en elke stomme kleine herstelling, zelfs een nieuw toilet plaatsen deden we zelf!
De huurder was heel tevreden, en was altijd blij dat hij er enkel met de materiaalkost vanaf kwam.
Wat is de mens gemakzuchtig en onverdraagzaam geworden.
Ik lees soms zo veel onbenulligheden hier...

christoph1984
Topic Starter

#3 , 13 dec 2007 12:54

Halloo,
is het niet eens mogelijk om zo een kleine herstelling,
enkel twee panelen, zelf uit te voeren?
(of in elk geval de moeite te doen om te proberen???)
Uit ervaring weet ik dat een verhuurder, die voor elk klein probleempje zoals een kraan of een schroef wordt aangeklampt, ook niet in zijn nopjes is met de huurder.
En neen, ik ben geen verhuurder,
vroeger huurden wij wel, en elke stomme kleine herstelling, zelfs een nieuw toilet plaatsen deden we zelf!
De huurder was heel tevreden, en was altijd blij dat hij er enkel met de materiaalkost vanaf kwam.
Wat is de mens gemakzuchtig en onverdraagzaam geworden.
Ik lees soms zo veel onbenulligheden hier...
het gaat ons om het principe! hij moet gewoon iets laten weten wanneer hij het laat uitvoeren of voorstel doen.. en niet doen alsof zijn neus bloedt.. het is al vaak voorgevallen bij de verhuurder.. hij moet niet denken dathij er zomaar mee weg kmt.. kleine herstellingen doen we ongetwijfeld zelf, mr dit is niet zo evident.. en we willen gewoon een punt maken..

Reclame

JohnD

#4 , 15 dec 2007 02:21

Je moet even dit onderwerp eens lezen...
http://www.juridischforum.be/forum/view ... highlight=
daarin wil ik ook gebruik maken van de exeptie van niet-uitvoering door te stoppen met een gedeeltelijke of volledige betaling van maandvoorschotten.

In uw geval moet ge het zo bekijken: wat zijn de geschatte kosten ? 100 € ? Hebt ge bewijzen dat ge de herstelling aangevraagd hebt ? (en dus tot hiertoe blijkbaar nog geen reaktie).

Of een exeptie tot niet-uitvoering toegelaten is/was kan enkel de vrederechter bepalen. M.a.w. moet U voorzichtig omspringen hiermee want de vrederechter kan U beboeten indien de zaak voorkomt. Indien het geschatte bedrag van de herstelling laag is kunt ge het riskeren omdat de eigenaar waarschinlijk toch niet nr. de vrederechter zal stappen. Ik zou hem in elk geval per aangetekend schrijven op de hoogte brengen dat ge die exeptie gaat gebruiken indien hij niet binnen een door U bepaalde termijn de herstelling uitvoert.

christoph1984
Topic Starter

#5 , 15 dec 2007 13:20

Je moet even dit onderwerp eens lezen...
http://www.juridischforum.be/forum/view ... highlight=
daarin wil ik ook gebruik maken van de exeptie van niet-uitvoering door te stoppen met een gedeeltelijke of volledige betaling van maandvoorschotten.

In uw geval moet ge het zo bekijken: wat zijn de geschatte kosten ? 100 € ? Hebt ge bewijzen dat ge de herstelling aangevraagd hebt ? (en dus tot hiertoe blijkbaar nog geen reaktie).

Of een exeptie tot niet-uitvoering toegelaten is/was kan enkel de vrederechter bepalen. M.a.w. moet U voorzichtig omspringen hiermee want de vrederechter kan U beboeten indien de zaak voorkomt. Indien het geschatte bedrag van de herstelling laag is kunt ge het riskeren omdat de eigenaar waarschinlijk toch niet nr. de vrederechter zal stappen. Ik zou hem in elk geval per aangetekend schrijven op de hoogte brengen dat ge die exeptie gaat gebruiken indien hij niet binnen een door U bepaalde termijn de herstelling uitvoert.
ik heb zeker bewijzen dat ik herstelling heb aangevraagd (aangetekende zending, enkele emails waarin hij weldegelijk antwoord dat hij de kosten zal dragen-, maar zelf dus geen initiatief neemt om iemand langs te sturen).. ik heb gisteren nogmaals gebeld, en nu ging hij het weldegelijk in orde brengen.. hopen maar zeker :)

JohnD

#6 , 15 dec 2007 14:03

Welja, vermits ge bewijzen hebt van uw vraag. Kunt ge misschien nogmaals per aang. schrijven een lltste. maal verwittigen. Ondertussen is me wel nog niet duidelijk over welk bedrag het gaat. Dit onafhankelijk van de principe kwestie waarin ge natuurlijk in principe gelijk in hebt... :: :wink: :wink: :wink:

christoph1984
Topic Starter

#7 , 15 dec 2007 14:44

Welja, vermits ge bewijzen hebt van uw vraag. Kunt ge misschien nogmaals per aang. schrijven een lltste. maal verwittigen. Ondertussen is me wel nog niet duidelijk over welk bedrag het gaat. Dit onafhankelijk van de principe kwestie waarin ge natuurlijk in principe gelijk in hebt... :: :wink: :wink: :wink:
het zou toch gaan om een bedrag tussen 250-500 euro .. toch makkelijk de huurprijs van 1 maand..

JohnD

#8 , 17 dec 2007 00:47

Laatste aangetekend schrijven met termijn of datum van waaraf ge dus gaat inhouden op de kosten of huur. Ik zou het zo doen en afwachten wat zijn reactie is.

christoph1984
Topic Starter

#9 , 17 dec 2007 12:08

Laatste aangetekend schrijven met termijn of datum van waaraf ge dus gaat inhouden op de kosten of huur. Ik zou het zo doen en afwachten wat zijn reactie is.
inderdaad.. dit was wat ik van het begin al van plan was te doen.. maar hij heeft nu toch sinds vorige vrijdag actie ondernomen denk ik.. er is al iemand langsgeweest, nu nog zien of de herstelling uitgevoerd wordt :-)

alvast bedankt voor je advies!!

Terug naar “Huren”