kan ik via dit forum een advocaat vragen tegen betaling?

inina
Topic Starter

kan ik via dit forum een advocaat vragen tegen betaling?

#1 , 03 aug 2013 14:33

vraag @de moderator

Kan ik hier op dit forum een advocaat vragen om, uiteraard tegen betaling, na het voorleggen van een offerte een welomschreven taak uit te voeren. Ik verduidelijk mij, ik zou graag een eenmalig advies willen hebben over de haalbaarheid van hetgeen zal worden gevorderd en mijn documenten zouden moeten nagekeken worden op hun correcte opstelling, qua vorm en andere vereisten gesteld door de rechtbank van eerste aanleg.
Voor de inhoud wil ik zelf verantwoordelijk blijven.

Indien dit mogelijk zou zijn, hoe kan een eventueel geïnteresseerde mij dan contacteren? Mijn e mail waarmee ik geregistreerd ben op dit forum mag hiervoor gebruikt worden. Maar eventuele reacties op deze post liefst privé en persoonlijk beantwoorden, niet openbaar op het forum.

met dank bij voorbaat voor een antwoord en vriendelijke groeten
Inina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 aug 2013 17:26

Zoals altijd in dergelijke gevallen worden diegenen die antwoorden met een concreet adres of naam gevraagd dit via PB te verrichten.

Alle begrip voor de anonimiteit die u wenst maar hou er echter rekening mee dat hoe vager u uw probleem omschrijft hoe teleurstellender de antwoorden zullen zijn.

Het is altijd aangeraden om op zijn minst:

- de regio erbij te plaatsen. (sommige wetgeving dient specifiek rekening te houden met regionale tradities bv..)
- Het domein waarin uw probleem zich situeert (strafrecht, eigendomsrecht, familierecht, etc etc. niet iedere advocaat is even degelijk in iedere materie)
- Een algemene omschrijving van wat u verwacht (nazicht, opstellen, pleiten)

Het is niet de gewoonte van JF om klantenwerving via het forum toe te laten (onpartijdigheid is voor ons belangrijk en het vermijd dat we in threads verzinken tot het niveau van de ambulancejagers die met een nietszeggende oneliner antwoorden om vervolgens de contactgegevens van hun kantoor op te geven) doch op deze wijze kunnen we het oogluikend toelaten.

inina
Topic Starter

#3 , 03 aug 2013 19:33

@ moderator. Bedankt voor uw begrip.

Beste forumbezoekers,

De regio waar de procedure loopt en waarvoor ik hogervermelde vraag heb gesteld is de Balie van Antwerpen. Al mag de gezochte advocaat gerust van een andere regio zijn, misschien is dit in mijn geval zelfs nog beter.

De zaak staat op de rol van de rechtbank van eerste aanleg Antwerpen, ik ben eiser in een burgerlijke zaak in verband met geschonden zakelijke rechten bij de aankoop van mijn appartement. Zoals hoger reeds vermeld wil ik graag van een geïnteresseerde advocaat een opgave/offerte kostprijs, voor een eenmalig advies over de haalbaarheid van het bedrag en de reden(en) waarvoor de schadevergoeding zal worden gevorderd. Ook de conclusie zou moeten nagelezen worden in verband met de correcte opstelling, qua vorm en alle andere vereisten welke door de rechtbank van eerste aanleg aan conclusies worden gesteld. Voor de inhoud wil ik zelf verantwoordelijk blijven, ik zou ook zelf willen gaan pleiten. Al mag de deskundige zijn mening geven, of er later ook best nog een burgerlijke partijstelling bij de onderzoeksrechter moet volgen.
Indien meer gegevens nodig, dan zijn ze privé te verkrijgen via PB.

Vriendelijke groeten
Inina

Reclame

Terug naar “Archief”