hallo,
even in het kort de voorhistorie:
wij woonde op 1 maart welgeteld 1 jaar in onze woning , welke ik wilde restaureren in zijn oorspronkelijke staat (anno 1910).
blijkbaar hadden de vorige eigenaars de woning al gerenoveerd maar op zijn goedkoopst en alles zelf en alle oorspronkelijke bedradingen en lemen muren en plafonds vol stro hadden ze laten zitten.
op die bewuste nacht van 1maart hebben we dus een woningbrand gekregen en de woning is volledig afgebrand.
nu heb ik 2 vraagjes hieromtrent:
-een kennis had ons meegedeeld dat als je nog maar een bepaalde periode in een gekochte woning woonde en dat je buiten eigen wil er niet meer kunt in wonen je het schrijfgeld terug zou kunnen vragen ?
- achter het oorspronkelijke huis heeft de vorige eigenaar een keuken bijgebouwd en een berging , hij heeft hiervoor een betonblok genomen van 14cmbreedte, deze is geplaats aan onze kant van de scheidingsgrens. nadien zijn erlangs appartementen bijgebouwd en deze aannemer heeft blijkbaar een brikken muurtje opgemeteld op de scheidingslijn en deze is bevestigd aan onze betonblokken muur dmv spouwhaken vervolgens heeft hij een stuk van het dak afgeslepen een afdeksteentje over zijn brikken muur gelegd en het zo gelaten zodoende dat het jaren tussen de betonmuur en de brikkenmuur ingeregend heeft en betonrot tot gevolg .de oorspronkelijke woning is afgebroken op opgeruimd maar de bijbouwen staan nu nog omdat de afbreker niet kon garanderen dat die brikken muur gaat blijven staan ,we hebben momenteel 2 potentiele kopers maar zij zouden eerst willen dat alles weggebroken is maar deze is nu niet mogelijk omdat die brikken muur bevestigd is aan de onze en de balken van het dak rusten ook op deze betonblokken muur dus ik kan de muur alleen ook niet laten staan, enig idee hoe ik deze het beste aanpak?
mvg,