schijnhuwelijk ?

geript
Topic Starter

schijnhuwelijk ?

#1 , 21 jul 2013 14:03

Hallo, ben in echtscheiding verwikkeld na 7 jaar huwelijk (wettelijk stelsel) vonnis 5 septemper.
Mijn vrouw en haar zoon zijn van afrikaanse afkomst,heben ondertussen belgisch paspoort verkregen.
Ze doet moeilijk over de vereffening verdeling en wil het onderste uit de kan halen(eist geld terug dat is gebruikt voor de gemeenschap)wat onhaalbaar is met mijn loon.

heeft duizende euro s verzonden naar moederland.(kan ik bewijzen)
haar bijdrage aan de gemeenschap waren minimaal
vraagt mij 20 000 euro van spaarrekening om haar family te helpen
ik weiger,ze dreigt met een echtscheiding,ze bedenkt zich en laat uitschijnen of ze geen geld meer nodig heeft en laat mij drie maanden later dagvaarden.
ze vraagt de echtscheiding aan na dat ze amper 1 jaar belg is.
Volgens mijn advocate zijn dat argumenten voor dit huwelijk te laten nietig verklaren onder schijnhuwelijk.
mijn vrouw heeft ondertussen al een nieuwe relatie(slachtoffer)
heeft iemand hier ervaring mee en kan mij in contact brengen met mensen die hetzelfde heben meegemaakt?
voel me echt misbruikt,je geeft 2 mensen een beter bestaan en dan willen ze u alles waar je heel u leven voor gewerkt heeft afnemen!
eigen schuld dikke bult zullen vele wel denken.

[bericht verplaatst naar nieuw topic // webmaster]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LegalLimbo

#2 , 07 aug 2013 11:22

Ik zit in een gelijkaardige situatie, Afrikaanse vrouw, ongeveer zes jaar getrouwd. Bij mijn weten is er een verjaringstermijn van vijf jaar om schijnhuwelijk te gaan argumenteren, te rekenen sinds datum huwelijk. Pech. Let wel op, hetgeen u reeds bezat van voor uw huwelijk is van u. U kan bij de bank (vaak gratis) rekeninguittreksels tot tien jaar terug opvragen. Het is wel best dat bv. uw loon niet werd gestort op die rekening aangezien het naar ik verneem anders vrij moeilijk te bewijzen is wat gemeenschappelijk is en wat eigen. Naar ik heb opgevangen in deze thread zou u een deel van het spaargeld van voor het huwelijk dat u in het gemeenschappelijk vermogen gebracht hebt mogelijks kunnen terugvorderen, indien u kan bewijzen dat dit van uw eigen vermogen kwam. Dit als ik het goed versta.
* De verjaring van een schijnhuwelijk mag maar beginnen lopen vanaf de ontbinding van dat huwelijk. Nu begint de verjaringstermijn (5 jaar) te lopen vanaf het moment dat het schijnhuwelijk wordt gesloten. In juridisch jargon: een schijnhuwelijk moet een voortdurend misdrijf worden. Het parlement volgde niet.
http://www.gva.be/nieuws/experts/johnde ... ijken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door LegalLimbo op 08 aug 2013 09:42, 4 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2013 15:12

Neem eens contact op met
de cel schijnhuwelijken van vb een grote stad zoals Antwerpen of met de dienst vreemdelingen te Brussel

Eens lezen
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... erklaring/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?client=ubu ... rEPPzYgKgJ" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

LegalLimbo

#4 , 07 aug 2013 15:52

Laat ook iets weten hier dan. Ik had op dit forum eerder gevraagd of dat van de verjaringstermijn van vijf jaar gerekend van huwelijksdatum wel klopt en volgens wat ik tot nu toe gevonden heb, lijkt dit wel het geval te zijn. Misschien zijn er idd wel nog andere mogelijkheden.

geript
Topic Starter

#5 , 07 aug 2013 23:50

Dank u voor u reactie.ik ga u zeker op de hoogte houden van mijn lot,maar mijn advocate klonk toch overtuigend over de nietig verklaring en ging nog een stapje verder dat mijn vrouw haar belgische nationaliteit zou verliezen en uitgewezen worden.en mijn advocate zou een gelijkaardige zaak gewonnen heben.maar is mijn advocate uit op een extra procedure of is ze zeker van haar zaak!ik ga mij zeker nog is informeren.groeten.

LegalLimbo

#6 , 08 aug 2013 09:39

ik ga u zeker op de hoogte houden van mijn lot
Mijn pb gelezen?
maar is mijn advocate uit op een extra procedure of is ze zeker van haar zaak!ik ga mij zeker nog is informeren.
Altijd best doen. Vraag het haar ook zelf of ze ervan op de hoogte is wat de verjaringstermijn is, vanaf wanneer en hoe ze denkt dit te kunnen omzeilen. Ben zelf ook benieuwd maar twijfel eraan.

Terug naar “Echtscheiding”