Verandering schuldeiser in gehomologeerde WCO

FreelancerIT
Topic Starter

Verandering schuldeiser in gehomologeerde WCO

#1 , 20 aug 2013 16:35

Sinds juni heb ik een gehomologeerd afbetalingsplan.

De afbetalingen beginnen normaliter te lopen vanaf 10/2013. 1 van de schuldeisers opgenomen in dit afbetalingsplan is bank X.

Toevallig moest ik voor het bekomen van rekeninguittreksels contact opnemen met bank X, bij het navragen van de beschikbaarheid hiervan bleek mijn rekening sinds januari 2013 te zijn opgezegd, na deze opzegging is het dossier overgemaakt naar een incasso bureau.

Mijn WCO is aangevraagd geweest in februari 2013. Ik heb echter niets meer vernomen van bank X sinds oktober/november 2012. Van de opzegging van de rekening was ik niet op de hoogte, van het incasso bureau in kwestie heb ik tot op heden ook niets vernomen.

Ook mijn advocaat weet blijkbaar van niets, bank X heeft in zijn antwoord niets vermeld van een incasso bureau.

Wat nu? Kan ik zo maar contact opnemen met het incasso bureau, en hen gewoon betalen volgens het afbetalingsplan, of ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 aug 2013 08:46

“Art.15.De schuldenaar kan aan al zijn schuldeisers of aan twee of meer onder hen een minnelijk akkoord voorstellen met het oog op de gezondmaking van zijn financiële toestand of de reorganisatie van zijn onderneming. De partijen bepalen vrij de inhoud van dit akkoord, dat de derden niet bindt...”(31 JANUARI 2009. - Wet betreffende de continuïteit van de ondernemingen=WCO).

‘Sinds juni heb ik een gehomologeerd afbetalingsplan‘ + ’1 van de schuldeisers opgenomen in dit afbetalingsplan is bank X.’

Ik ga ervan uit dat het hier gaat om de toepassing van voornoemd art.15 . Bank X is dan gebonden door dit ‘afbetalingsplan’. Vergelijk echter met art.43 WCO
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”