#5 , 27 aug 2013 13:55
Je begrijpt toch dat neutraal blijven als het om u kinderen gaat heel moeilijk is. Ik heb de vraag gesteld of hij co ouderschap nog ziet zitten ,het probleem is dat het allemaal via mail moet.. hij wil echt niet samenzitten. Het is zooo frustrerend. En ik denk dat ik juist oorlog heb verklaard...
Ik was altijd overtuigd dat coouderschap het beste oplossing is van alle slechte oplossingen is voor het kind maar ik heb nog maar heel weinig situaties gezien waar het effectief goed gaat hoor. Ik ben er helemaal niet meer van overtuigd.
Natuurlijk voor die kinderen is het heel moeilijk als de ouders amper spreken tegen elkaar omdat 1 partij niet wil spreken. Ze leven in 2 verschillende werelden, en worden altijd benadeeld. klein voorbeeldje? Mijne jongste is juist verjaard, en heeft van de papa niets gekregen, buiten een telefoontje op de dag zelf, de halfzus verjaard volgende maand en ze zijn al volop haar verjaardag aan het voorbereiden... hoe komt dat over bij die kleine denk je, en zo is dat met alles... ze staan nog niet vermeld op de deurbel, maar de halfzus wel, ze zien hun papa nooit of hij zit in de zetel naar tv te staren of te slapen... Ik weet wel dat dit de feiten zijn van de kinderen, maar ik ken mijn ex al een klein beetje, en op het eind van onze relatie was dit juist hetzelfde.
Om een sociaal onderzoek te starten, die vind ik er al wat over... ik wil helemaal geen oorlog, niet dat ik iets te verbergen heb, ik woon in het centrum van de stad, werk 2 dagen per week thuis en ga overal mee met de kinderen. Ik zorg voor alles, alles hé, de papa doet op dat vlak niets, school - dokter - euh alles, en ik denk wel dat ik een hele sterke band heb met mijn kinderen, net als mijn nieuwe man, die aanbidden ze. Ze hebben hier elk hun slaapkamer, kunnen met hun fiets overal naar toe en al hun vrienden zijn dichtbij, bij de papa is alles ver weg, slapen allemaal opeen en zoals ik al zei, ze zien hem heel heel weinig dus waarom zouden ze nog gaan...
Eerst proberen face to face op te lossen, maar dat is helemaal niets simpel. En direct naar de rechtbank stappen vind ik een hele grote stap, is er niets daartussen?