hoger beroep....kan mijn bilocatie afgenomen worden

banderas
Topic Starter

hoger beroep....kan mijn bilocatie afgenomen worden

#1 , 25 jul 2013 11:30

beste,

graag zou ik even advies willen. ik zal de geschiedenis even schetsen

op 22/11/2011 zet mijn vrouw mij buiten uit haar huis te londerzeel (vlaams brabant) en zegt ze dat ik naar mijn moeder terug moet. we hebben een zoontje van 6 maanden.ze denkt dat ik haar bedrieg wat niet zo is.we hadden 5 dagen ervoor een huis gekocht in zoersel, dichtbij mijn moeder (prov antwerpen) waar ik afkomstig van ben.

op 15/3/2012 komen we voor. ieder eist volledig hoederecht.ondertussen is zij een relatie begonnen met iemand van haar werk. die ook net uit elkaar is en 2 kindjes heeft van 8 waar zij geen goede band mee heeft net als veelvuldige conflicten met ouders vriend vanwege kinderen

op 15/6/2012 uitspraak 9 dagen bij mij en 5 dagen bij papa en binnen jaar herevaltuatie. met mededeling dichter bij elkaar te gaan wonen om bilocatie mogelijk te maken.

op 1/7/2012 koopt zij met haar vriend, waar ze 4 maanden mee samen is een villa in putte bij mechelen.

op 23/4/2013 komen we terug voor. zij wilt geen bilocatie en zegt dat ze dichter bij mij is komen wonen en ze vindt dat 9/5 moet blijven en school bij haar te putte. ons tegenargument is dat ze dit huis heeft gekocht amper 2 weken na beslissing dus heeft er niets mee te maken.

op 23/5/2013 uitspraak over ons zoontje van 2 jaar. bilocatie vanaf 1/9/2013 en school in het midden te ranst vanaf nov dan iqs hij 2.5 jaar, is voor ieder 14 km

nog geen week later tekent ze beroep aan dat in september zal voorkomen in het hof van beroep te brussel.
voor haar ondoenbaar die 14 km omdat ze in brussel als vertegenwoordiger werkt, nu heeft ze haar huis in putte te koop gezet en is ze naar huizen in schilde aan het zien om eventueel dichtbij te wonen bij mij mocht het beroep hetzelfde blijven

nu is de vraag wat is de kans dat ik mijn bilocatie kwijtspeel als vader en dat de schoolkeuze verandert? wij wonen op 30 km van elkaar en dus perfect doenbaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 26 jul 2013 01:13

U vraagt aan kansberekening te doen inzake een verblijfsregeling van:
9 dagen bij u en 5 dagen bij papa?
Dit terwijl u door uw vrouw op straat zou zijn gezet?
Ik neem aan dat u dit foutief beschreef en dat u de papa bent(?)

In theorie wordt deze zaak totaal opnieuw bekeken en hebt u beiden opnieuw dezelfde kansen om jullie gelijk te behalen.
In praktijk zal het Hof van Beroep minstens een oogje werpen op de eerdere vonnissen.
Ik meen u echter te mogen aanraden om: de uitspraak van de Rechtbank niet uit de boom te kijken, maar
dat u een concreet voorstel opstelt voor een blijvende oplossing, dit zal op de Rechter meer indruk maken dan
een welles-nietes spelletje met ex over een al dan niet volledig hoederecht.

Burgers hebben scheidingsrecht en de scheidingsprocedure is heden zonder schuldvraag,
trek daaruit het juiste besluit en uw kansen zullen stijgen. Succes!
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 26 jul 2013 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jul 2013 18:36

Zoersel en Schilde?
Verblijfs bi-locatie kan inderdaad totaal geen enkel probleem zijn.

Reclame

banderas
Topic Starter

#4 , 28 aug 2013 10:30

ondertussen zal het beroep behandeld worden op 2/9 met conconclusietermijnen.

haar relatie is gedaan, haar villa staat te koop. toch zal ze in beroep vragen om hem in putte naar school te doen wat voor mij onhaalbaar is. van zoersel naar putte en dan naar mijn werk is 2 u rijden s morgens en s avonds

ze heeft de laatste 4 jaar: een grond gekocht met een ex vriend in dilbeek, een huis met mij in zoersel en een huis met haar laatste vriend in putte....de twee eerste verkocht binnen het jaar en het derde staat nu te koop...haar domiclie heeft ook al op 4 plaatsen gestaan sinds de scheiding. ik hoop dat de rechter hiermee rekening houdt. ik kan toch niet volgen. woon al 30 jaar op zelfde plaats

ben benieuwd welke argumenten zal opwerpen om laatste vonnis: co ouderschap vanaf 1/9/2013 en school te ranst( 14km vr ieder) te ontkrachten????? ze wil dat hij naar school gaat in putte maar haar villa staat wel te koop om ergens anders te gaan wonen....snappen wie snappe kan...ik zie haar nog in staat om in rechtbank te zeggen dat ze terug naar vlaams brabant verhuisd, zodoende kan ze me mijn bilocatie eenvoudig terug afnemen omdat dan de afstand terug 60 km bedraagt.

aiaiaia....vaders hebben het toch moeilijk

Terug naar “Echtscheiding”