regeling kinderen, co-ouderschap

luckyluc
Topic Starter

regeling kinderen, co-ouderschap

#1 , 14 aug 2013 10:06

Al 14 maand vraagt onze zoon aan zijn advocaat om EERST een regeling te treffen voor de kinderen, want de moeder van de kinderen geeft de kinderen als zij goesting heeft, onze zoon moet altijd maar ja knikken en madame haar orders opvolgen, waarom duurt dit zolang ? Hij is nu in verlof om bij zijn kinderen te zijn en samen iets leuks te doen en ze weigert weeral om ze te geven ??? Wat kan hij hieraan doen ? Jeugdrechter ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 14 aug 2013 10:54

rechtbank eerste aanleg de zaak aanvatten voor dringende maatregelen ivm omgangsregeling. Vermits de moeder in afwachting van een vonnis van de jeugdrechter geen regelmatige omgang toestaat, kan de rechter eerste aanleg een voorlopig vonnis treffen zodat een regelmatig omgangsrecht gerespecteerd kan worden. Waarom dringende maatregelen? Dit recht is een recht voor zowel vader als kinderen. als er géén regelmatige omgang meer is voor lange tijd, beschadigt dat de ouder-kindrelatie én de ontwikkeling van het kind.
Dat zou de advocaat ook kunnen weten.....

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2013 22:04

Gehuwd of wettig samenwonend is het de vrederechter die bevoegd is.
Samenwonend de Voorzitter RB eerste aanleg.

Eerste vraag is dus IS er een overeenkomst?
Waarom blijven de kinderen bij de moeder ...indien geen vonnis kan uw zoon ze ook gewoon bijhouden....

Reclame

luckyluc
Topic Starter

#4 , 29 aug 2013 17:03

Bedankt voor je antwoord : als onze zoon zijn kinderen zou bijhouden, krijgt hij dan geen last van de politie, daar de kinderen op haar adres gedomicilieerd staan, bij haar ouders, want daar woont ze voorlopig nog ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2013 16:27

ALS er nog geen overeenkomst is in vonnis of in authentieke akte kan zoals reeds gezegd uw zoon de kinderen niet alleen bij zich houden of gewoon de kinderen bij hem laten domiciliëren.

Maar waren ze gehuwd - wettig samenwonend - al of niet met contract of feitelijk samenwonend.
Heeft de vader de kinderen erkend (dragen ze zijn naam)?

En neen in principe is dit zelfs geen zaak voor de politie gezien hij net als de moeder over het ouderlijk gezag beschikt.

Wet zegt indien een van de ouders niet akkoord is met een beslissing van de andere kan die andere zich tot de (burgerlijke) rechtbank wenden.
Dus politie zal niet tussenkomen en de zaak met een melding afhandelen als een NIET strafrechtelijk feit.

luckyluc
Topic Starter

#6 , 30 aug 2013 23:17

Dank je voor je hulp, ze woonden feitelijk samen, zij heeft onze zoon verlaten, bij haar ouders gaan wonen, en volgens de normale procedure zou het normaal zijn dat de kinderen gedomicilieerd zijn bij de moeder. Onze zoon betaalt ook de helft van de opvang in school, maar zij ontvangt de attesten om de opvang van de kinderen te kunnen aftrekken van de belastingen. Kan hij de kinderen niet op zijn adres krijgen, ze zijn immers veel liever bij ons, ze gaan tegen hun zin bij de mama.... En dan nog iets wat ik. Niet normaal vind, de oudste kleine, 6 jaar, zegt telkens, als ik bij papie in bed kom, dat is de vader van de mama, ligt hij daar in zijn blote zizi, l als grootvader moet je toch je weten gepast te gedragen en kleden tegenover je kleinkinderen ? Wat moet ik hiermee , moest ik Naakt in bed liggen, zou ik zelfs niet toestaan dat mijn kleinkinderen bij mij komen liggen ,

luckyluc
Topic Starter

#7 , 30 aug 2013 23:37

En ja, de kinderen zijn erkend, ze dragen zijn naam. De kleinste ziet er enorm vanaf om bij de mama te gaan, toen hij twee maand oud was heeft ze hem achter gelaten bij onze zoon om een week bij haar oma te gaan in Spanje, de kleine was toen bij mij, en nu zegt dat kind tegen mij, Omi, ik zou graag uwe jongen zijn, hij vraagt constant om bij ons te mogen wonen . Wij vragen al sinds vorig jaar juni 2012, aan onze advocaat om eerst een regeling te treffen voor de kinderen, dat is onze prioriteit, maar er is tot nu toe nog niets gebeurt. De tegenpartij, de mama, is met o euro gekomen, thuis weg gelopen, wij hebben onze zoon een schenking gedaan van 75000 euro, en nu heeft zij bij de verkoop van hun woning de gelden laten blokkeren omdat ze meer wil dan wat haar toekomt , daar dit tot op heden nog niks opgeleverd heeft, is er een onafhankelijk notaris aangesteld, zij heeft hiervoor gezorgd ? Wij vinden het niet eerlijk dat het geschonken geld aan onze zoon geblokkeerd is, waarom dit was gift aan onze zoon, waarom kunnen ze dit geld niet vrijgeven ? Door haar dwarsliggen is de handgift naar onze zoon toe ook geblokkeerd, en kan hij niet verder met zijn leven ?

Terug naar “Echtscheiding”