ik n mijn man wonen bij mijn man zijn ouders ik wil scheiden

Joostm
Topic Starter

ik n mijn man wonen bij mijn man zijn ouders ik wil scheiden

#1 , 30 aug 2013 21:14

Ik ben sinds 3 jaar getrouwd en heb 2 kinderen samen met mijn man, wij wonen in bij de ouders van mijn man, de liefde is over tussen ons en we hebben niets meer aan elkaar, alleen woorden en scheldpartijen.
Vorige week is het tot een zware discusie gekomen waarop de moeder van mijn man zei "als je niet meer van mijn zoon houd verlaat dan ons huis" mijn man heeft me een duw op mijn schouder gegeven en een tussenwand stuk geslagen. Van de moeder moest ik mijn valiezen pakken en het huis verlaten!
Dit heb ik dus gedaan uit schrik, mijn kinderen mocht ik niet mee nemen, ik ben dan bij een colega-vriendin gaan inwonen zonder mijn kinderen.
Ik heb hem gezegd dat ik wil scheiden en een regeling wil voor de kinderen, hij zegt dat ik een slechte moeder ben en dat ik mijn kinderen achter gelaten heb.
Ik wil vriend blijven met hem en in alles goed overeen komen om zo goed mogelijk voor de kinderen te zorgen en dat ze er zo weinig mogelijk last van hebben.
Wat kan ik doen voor het recht op mijn kinderen en om financieel rond te komen? welk recht heb ik nog nu ik het huis verlaten heb?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 30 aug 2013 23:39

Dringend naar de vrederechter om voorlopige maatregelen te vragen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2013 12:11

U woont daar nog steeds - u was trouwens slechts enkele dagen naar een vriendin.
Noch de ouders noch uw man hebben zo maar het recht om u uit de woning te zetten gezien u er woont EN het uw gezinswoning is.
Enkel de rechtbank kan dat (vrederechter).
Evenmin kunnen zij beslissen dat u de kinderen niet meekrijgt of mag zien.
U en uw echtgenoot hebben het ouderlijk gezag niet de schoonouders.
U kan de politie trouwens vragen u te vergezellen naar uw huis. Deze kunnen duidelijk maken dat schoonouders en echtgenoot hier hun boekje te buiten zijn gegaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”