bevoorrechte schuldeiser

jozefa
Topic Starter

bevoorrechte schuldeiser

#1 , 05 sep 2013 19:22

een bvba huurde mijn handelspand,betaalde de huur niet en werd veroordeeld tot het betalen van 10 ooo euro

deze bvba bezat een ander handelseigendom, de bvba ging failliet en inboedel werd aangeslagen en een negatief saldo van de verkoop van goederen een kost van 250 euro voor mij van deurwaarder die mijn avokaat gestuurd heeft ,ik was bevoorrecht schuldeiser daar het een huurschuld betrof maar keeg niks

nu laat de deurwaarder die met de verkoop van huis bezig is mijn avokaat weten dat ik enkel bevoorrecht schuldeiser was voor inboedel maar gewone schuldeiser voor onroerend goed

met andere woorden er zal niks zijn voor mij want er zijn veel andere schuleisers

wie weet raad

alvast bedankt voor antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 06 sep 2013 00:40

Als verhuurder geeft u inderdaad slechts een voorrecht op hetgeen het gehuurde stoffeert (art. 20, 1 Hyp.W.) de vraag die I zich dus moet stellen us wat er met deze goederen gebeurde?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jozefa
Topic Starter

#3 , 06 sep 2013 12:39

bedankt voor het antwoord,wil nog vermelden dat de inboedel die verkocht werd niet in mijn gehuurde pand stond maar wel in de eigendom van bvba, want het handelsfonds en pand werd samen verhuurd door mij dus inboedel daarvan bleef van mij

wat de verkoop van de goederen van bvba betreft liet mijn avokaat weten dat er een negatief saldo dus niks voor mij

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”