Ben ook niet van plan om zo'n feit uit te halen. Vroeg het mij gewoon af omdat het als oplossing werd woorgesteld bij iemand op een ander forum die belaagd werd door iemand die persoonlijke info op het internet zette en de politie al had gebeld naar de dader. Maar naar het schijnt belt niet het politiekantoor van waar je de melding doet maar het politiekantoor van de regio waar de dader woont. Verbeter mij als ik het fout heb, kan het bericht dat ze had gepost niet direct meer vinden.
Politie zou dan gezegd hebben dat het niet de moeite is om voor de 2de keer te bellen zelfs na aandringen van het slachtoffer in kwestie. Op haar vraag over de mogelijkheid om aangifte te doen zou ze dan de uitleg hebben gekregen dat een vermoeden niet genoeg is om een zaak te doen voorkomen en dus gevaar bestaat dat er een klacht tegen haar wegens lasterlijke aantuigingen zou komen.
Heb ongeveer dezelfde uitleg gekregen toen ik mij verdedigde tegen de feiten van belaging waar ik zelf van beschuldigd werd.
Bij mij ging het specifiek over meerdere dingen zoals:
1) Ik ging naar een feest, zij had er weet van en postte op facebook dat ze naar hetzelfde feest ging. daaronder dan een bericht van stuur mij als je hem ziet eh. Natuurlijk geschreven door een vriendin van haar waarvan al bewezen is dat ze mij lastigvalde met berichten op haar verzoek. Heb deze zelfs nog
2) Omdat ik wat terughoudend was om aangifte te doen eens met een andere vriendin van haar gesproken om te vragen of zij niet op haar zou kunnen inpraten. Deze vroeg om af te spreken, heb ik vermeld dat ik die avond niet kon omdat ik al ergens naartoe ging. En raar maar waar wie zag ik daar? Natuurlijk de persoon die ik zogezegd zou belaagd hebben alleen met die vriendin. En je zag ze echt de ruimte afzoeken.
3) Daarna om eens te testen gezegd tegen vriendin2 dat ik akkood was om af te spreken maar dat ik eerst de politie ervan op de hoogte zou brengen. Natuurlijk was ze gekant tegen dat idee en was haar tegenvoorstel om gewoon af te spreken met gewoon ons 2. Zonder enige andere mensen
4) Om absolute zekerheid te bekomen dan een datum, plaats en tijdstip gezegd. Niet dat ik zou gaan. Was al te verdacht naar mijn zin. Letterlijk 10 minuten later post vriendin2 op de zogenaamde "belaagde" persoon haar profiel dat ze hare gsm moet bekijken voor iets belangrijks. Waarop zij antwoordde: Khad het nog niet gezien, kzal u direct eens bellen want nu ben k nieuwsgierig of iets in die aard. Alle 4 de punten dateren trouwens achter dat ze de aangife had gedaan als reactie op het feit dat ik al eerder een melding deed
mening van de politie: Dit kan van alles betekenen
In mijn geval heb ik 2 vragen:
1) Heeft dit werkelijk niks als waarde als bewijsmateriaal?
2) Is het mogelijk voor het parket om bijvoorbeeld de inhoud van het sms bericht of telefoongesprek op te vragen aangezien er in dit geval toch redelijke vermoedens zijn?
Heb een beetje het gevoel dat je als slachtoffer niet echt ondersteunt wordt in zo'n zaken. (Dat waren gewn de vermoedens van mogelijke achtervolging die ik aanbracht, bewijzen van telefonische stalking heb ik genoeg)