Tweelingszus zwanger van mij [deed zich voor als mijn vrouw]

Xander69
Topic Starter

Tweelingszus zwanger van mij [deed zich voor als mijn vrouw]

#1 , 19 sep 2013 21:08

Ik ben al tien jaar samen met mijn fantastische vrouw.
Ik ben al vijf jaar getrouwd en we hebben twee schatten van een kindjes.

De tweelingszus van mijn vrouw was altijd erg jaloers, ze zat vroeger al vaker achter me aan.
Ze is enorm jaloers op onze kinderen.
Op een avondje uit met mijn vrouw en haar tweelingszus drinken we stevig.
Die avond ging ze samen met haar zus naar het toilet, al gauw komt ze terug en doet zich voor als mijn vrouw en vraagt om een vluggertje.

Nu ben ik erachter gekomen dat ze zwanger is.

Nu vraag ik mij af of ik klacht kan indienen.
Ondanks dat ik dat kind later niks kwalijk kan nemen, ben ik erg kwaad op haar.

Wat kan ik doen? Zou ik best een advocaat nemen op voorhand?
Kan ik vaderschap weigeren van dat kind?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 sep 2013 09:55

Iedereen staat vrij om te denken van deze thread wat hij wenst, het zal echter bij denken dienen te blijven. De volgende die sneller typt dan denkt heeft een waarschuwing aan zijn been en geloof me, indien nodig kan ik vrij creatief zijn in het omkaderen en bewoorden van een waarschuwing.

Vandebos.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 20 sep 2013 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Strike 1

Turaki

#3 , 20 sep 2013 10:17

Indien u het vaderschap betwist, kan de moeder een vordering instellen bij de rechtbank. Rechtbank kan dan een DNA-test opleggen, die waarschijnlijk uw vaderschap zullen aantonen. Moeder kan dan onderhoudsgeld vorderen van u.

Mogelijk wil de rechter wel rekening met het feit dat u dacht dat het uw vrouw was, maar u zal dit wel moeten aantonen (tenzij uw schoonzus ook toegeeft zich voorgedaan te hebben als uw vrouw). Daarnaast zou ik ook klacht indienen wegens verkrachting.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2013 14:32

Wat een verhaal. Vaderschap betwisten lijkt me zo goed als onmogelijk. Topic starter is de vader. Punt. Het "vluggertje" was ook niet ongewenst op het moment zelf. Het enige wat hier kan aangedragen worden is de "misleiding": dat de topic starter dacht dat het zijn vrouw was, terwijl dit niet zo was. Kan je dan over "verkrachting" spreken? De topic starter werd niet gedwongen tot seks op dat moment. Hij werd enkel misleid, waardoor hij seks had met iemand anders dan hij dacht. Volgens mij is dit geen verkrachting.

Dit verhaal lijkt me zo uitzonderlijk, dat ik echt benieuwd ben of hier mensen echt praktische raad kunnen in geven... Misschien moet er gedacht worden in de richting van zaken zoals: "vrouw beweert de pil te nemen, man heeft seks met haar, vrouw neemt helemaal niet de pil en is dus zwanger: wat met erkenning en onderhoudsgeld?"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox

#5 , 20 sep 2013 14:54

Met risico de toorn van VDB over me heen te krijgen toch even een ballonnetje oplaten.

Ik ken niet zo heel veel eeneiige tweelingen, maar bij diegene die ik ken kunnen de partners hen zonder enig probleem uit elkaar houden. Als de advocaat van de tegenpartij dit argument aanhaalt en eventueel op basis van getuigenissen kan staven, staat zelfs het argument van misleiding op losse schroeven.

Fore

#6 , 20 sep 2013 15:17

Met risico de toorn van VDB over me heen te krijgen toch even een ballonnetje oplaten.

Ik ken niet zo heel veel eeneiige tweelingen, maar bij diegene die ik ken kunnen de partners hen zonder enig probleem uit elkaar houden. Als de advocaat van de tegenpartij dit argument aanhaalt en eventueel op basis van getuigenissen kan staven, staat zelfs het argument van misleiding op losse schroeven.

Onder invloed van alcohol, is mogelijk al iets moeilijker
Op een avondje uit met mijn vrouw en haar tweelingszus drinken we stevig.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21

#7 , 20 sep 2013 16:28

Blijft uiteraard dat de topic starter zal moeten BEWIJZEN dat de tweelingzus zich als zijn vrouw voordeed en hem zo tot "de daad" liet overgaan. Dan zal hij toch al met getuigen moeten afkomen die zijn verhaal bevestigen.

Een ander punt is de kledij: op volwassen leeftijd zijn er weinig tweelingen die nog hetzelfde aandoen. De vrouw van de topic starter zal nooit met haar zus van kledij gewisseld zijn in de WC, zou ik zo denken (waarom zou ze dat doen?), dus kon de topic starter toch aan de hand van de kledij zien dat het niet zijn vrouw was, zou ik zo denken? Je moet echt al straalbezopen zijn om de andere kledij niet op te merken.

Als de zus beweert dat de topic starter inderdaad beschonken was, maar op het moment van de daad zeer goed wist dat zijn de zus van zijn vrouw was, en "er niet vies van was" op dat moment, is dit even aannemelijk (als het niet al aannemelijker is) dan wanneer de topic starter beweert dat hij gewoon misleid is.

Anyway, ik denk dat de grootste zorg voor de topic starter het "onder het vaderschap uitkomen" is. Geen idee wat daar zijn opties zijn, maar waarschijnlijk kunnen anderen wel raad geven hierover...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”