#6 , 04 okt 2013 11:58
sorry, als ik een onduidelijke uitleg gaf of alles op een hoop gooide !
Als leek in de kwestie zie ik door het bos de bomen niet meer en probeerde het zo summier mogelijk te houden om het geduld van de lezer niet al te zeer op de proef te stellen.
Wil U begrip opbrengen wanneer de technische termen van de wetgeving die me de jongste tijd voor de voeten vallen niet altijd zo helder zijn als pompwater.
Steller van eerste bericht met bovenstaand onderwerp begint dus opnieuw zijn huiswerk en hoopt in stilte nu duidelijker over te komen en alle vragen beantwoord te krijgen , waarvoor oprechte dank bij voorbaat.
Grond met gebouwen worden verkocht . Dit in periode dat wetgeving inzake Vlarem en bodemattest nog niet in voege waren.
Jaren later stellen nieuwe eigenaar en geburen ernstige bodemverontreiniging vast en er komen klachten.
Er is in verkoopakte geen vrijwaringsplicht vermeld doch wel dat de verkoper geen weet heeft van eventuele bodemverontreiniging. Schriftelijke en andere bewijzen het tegenovergestelde.
Aantonen dat gebreken gekend waren, is zeker bestaande en niet te ontkennen.
Hoelang is de termijn voor het instellen van een vordering i.v.m. schade ?
Verjaart deze ? Is dit te tellen van af de datum van vaststelling ?
Men zegt : voor onroerende goederen , 30 jaar ? juist ?
Verborgen gebrek . Verjaring ?
Wat verstaat men onder de term : voortdurend misdrijf , is dit mogelijk hier van toepassing ? Dus dan is er geen verjaring ?
Het verschil tussen strafrechtelijk en burgerlijk geschil is me niet helemaal duidelijk. Wat is hier van toepassing ?
De verkoper of vorige eigenaar is intussen overleden. Kan men zich richten tot de erfgenamen ?