Klopt en bedankt alleszins, maar mijn enige vraag betreft specifiek of de mogelijkheid bestaat om als niet-Thai eigendom te verwerven in Thailand.de wetgeving hierover kan je het best opvragen bij de Thaise ambassade
Ik vermoed dat je hier even weinig gaat te weten komen over de Thaise wetgeving als bij je notaris.
Thailand ligt hier wat ver vandaan voor de Belgische advocaten en notarissen om de wetten van daar ook nogeens te gaan leren.
Das duidelijk en het is dan toch een (correcte) bevestiging van hetgeen ik hoorde, bedankt hoor!Als niet-Thai kan u HEEL ZEKER eigendom verwerven in Thailand.
U dient zich echter perfect rekeningschap te geven van het volgende :
Als niet-Thai kan u een huis kopen, doch de grond niet. Deze dient hoe dan ook in Thaise handen te blijven. Wanneer u de grond wenst aan te kopen dient dit te gebeuren via bijvoorbeeld een Thaise vriend of vriendin.
Ik dien u de risico?s die hieraan verbonden waarschijnlijk niet uit te leggen.
Een appartement kopen in Thailand is daarentegen veel eenvoudiger. Wanneer de appartementsblok voor 51 % (of meer) in Thaise handen is, stelt er zich geen enkel probleem.
Oei das een zeer overtuigend voorbeeld, dus oppassen is de boodschap.Ook hier geldt hetzelfde principe.
Wanneer blijkt dat uw vennootschap voor meer dan de helft uit Thaien bestaat, stelt er zich geen probleem.
Zelf heb ik in Pattaya een volledig hotel weten tegen de vlakte gaan, omdat de overheid van de ene op de andere dag besliste dat er een nieuwe weg diende aangelegd te worden.
Het hotel was in handen van niet-Thaien.
Het allerlaatste dan nog.Wanneer u een eigendom wenst te verwerven in gebouw met bijvoorbeeld 40 individuele panden, zal 20 + 1 pand eigendom moeten zijn van een Thai.
Het overige deel mag in handen komen van een niet-Thai.
Vandaar ook dat sommige panden ENKEL aan een Thai verkocht worden.
Voor 25.000 EUR heeft u ginds reeds een prachtig appartement.
Wanneer u hieromtrent onderhandelingen mocht wensen op te starten, neemt u best contact met een plaatselijke advocaat.
Tot slot kan ik u verzekeren dat wanneer u het aldaar aan de stok mocht krijgen met een Thai, u aan het kortste eind trekt. Aldaar geldt immers het principe ?eigen volk eerst?.