Ik was aan het browsen in verschillende topics en kwam op een antwoord van Turaki dat ik wel interessant vond en eens meer over wou weten:
klopt dit? gaat een rechter inderdaad geen/minder rekening houden met een datum waarvan iemand beweert dat die op een bepaalde dag/tijdstip is getrokken? En als ik dit verder trek: de mogelijkheden van photoshop zijn eindeloos, kan volgens diezelfde logica dan ook niet de bewijswaarde van iedere foto/video in twijfel getrokken worden, tenzij deze door een politieagent getrokken is, of waarvan een agent beweert deze gemaakt te hebben?Zal in dit geval ook weinig geholpen hebben, tenzij uw dashcam iets had opgenomen dat ontegensprekelijk op het moment van de vaststelling gebeurde, bijvoorbeeld een ongeval waar de politie bij kwam of iets dergelijks. Rechters zijn tegenwoordig meer dan goed op de hoogte van de mogelijkheden om datum en tijd aan te passen op een opname, dus blind hierop vertrouwen zou ik ook niet meteen doen.Wel, een ding is er wel te doen. Ik heb inmiddels een dashcam gekocht, die alles opneemt. Zo kan ik in de toekomst vertrouwen op harde feiten in plaats van gebrekkige menselijke geheugens.