Zit met een probleem en vraag me wel af of dit alles wettelijk is.
Mijn zoon heeft 1,5 jaar in een studio gewoond. In sep heeft hij zijn contract verlengd voor 1 jaar. Maar nu heeft hij de huur van zijn studio opgezegd omdat hij bij zijn vriendin is gaan wonen. Ik heb het immo kantoor gevraagd wat we moesten doen. Ze antwoorde als je zelf een huurder kan vinden moet je 1 maand huur betalen + 21 % zoniet moet hij blijven huur betalen tot zijn contract ten einde loopt in sep zegde ze.
Dus ik doe alle moeite en zet de studio te huur op t internet. Er melden zich veel kandidaten aan die geinteresseerd waren dus ik stuur ze door naar dat immo kantoor. Tegen de ene zegt ze dat ze de juiste prijs nog niet weten , tegen een andere zeggen ze dat het nog niet officieel te huur staat alhoewel ze deze namiddag daar een verhuurbrief zijn komen hangen. Er waren ook nederlanders geinteresseerd en toen die mensen belden naar dat kantoor zeiden ze dat ze liever niets met hollanders wilden te maken hebben. Nu is mijn vraag het is duidelijk dat ze ons nog maanden willen laten opdraaien wegens het opzeggen van dat contract maar kan dit zomaar ook al heb ik verscheidene mensen die het willen huren?? Ze verlangd ook van mij dat ik me 2 avonden in de week vrij maak om de geintresseerden rond te leiden. Nu vraag ik me af kan zij dat het is toch hun brief die aan het raam hangt en het zijn zij toch die beslissen wie wel , wie niet? Nu heb ik van iemand gehoord dat ze max maar 3 kandidaten kunnen weigeren die ik doorstuur om te huren; Is dit zo? Ik had er graag een antwoord op gekregen, want die zijn deftig met ons voeten aan t spelen denk ik