OPgelost

graag hulp
Topic Starter

OPgelost

#1 , 16 okt 2013 13:23

Gesloten
Laatst gewijzigd door graag hulp op 25 okt 2013 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Contacteer: Website Facebook

#2 , 16 okt 2013 16:39

De rechter acht de feiten bewezen verklaard, veroordeelt je tot een straf, maar beslist dat de tenuitvoerlegging ervan voor een bepaalde termijn wordt uitgesteld. Deze proeftermijn kan, afhankelijk van de feiten, lopen van 1 jaar tot 5 jaar. De rechter kan enkel een uitstel uitspreken indien je nog niet eerder veroordeeld bent geweest tot een criminele straf of tot een straf van meer dan 12 maanden gevangenisstraf én indien hij je niet veroordeelt tot één of meerdere straffen van meer dan 5 jaar gevangenisstraf. Het uitstel kan worden herroepen indien je tijdens de proeftermijn nieuwe strafbare feiten pleegt waarvoor je wordt veroordeeld.

Wat je moet doen als je niet de gevangenis in wilt:
1. alles betalen: geldboete, bijdrage slachtofferfonds, gerechtskosten én rechtplegingsvergoeding anders kan je 45 dagen gevangenisstraf krijgen
2. drie jaar heel braaf zijn en geen misdrijven plegen, anders kan je drie maanden gevangenisstraf krijgen

Gevangenisstraf is geen lachertje, reïntegratie ook niet (je relatie? je werk?). Als ik jou was zou ik gewoon betalen. Je krijgt een nieuwe kans, grijp die.

Milo72

#3 , 16 okt 2013 16:49

GELAST gedurende een termijn van DRIE JAAR GEWOON UITSTEL van de tenuitvoerlegging van een deel van de tegen .... uitgesproken HOOFDGEVANGENISSTRAF NAMELIJK VOOR DRIE MAAND
Lees ik het dan verkeerd ? Ik lees een uitstel voor een deel van de straf, m.a.w. het andere deel (ook 3 maand) is m.i. wel degelijk effectief ?

Dus in totaal
1. alles betalen: geldboete, bijdrage slachtofferfonds, gerechtskosten én rechtplegingsvergoeding anders kan je 45 dagen EXTRA gevangenisstraf krijgen
2. drie jaar heel braaf zijn en geen misdrijven plegen, anders kan je drie maanden EXTRA gevangenisstraf krijgen
3. voor 3 maand afscheid nemen van je vrijheid
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

my_key
Contacteer: Website Facebook

#4 , 16 okt 2013 17:09

Neen je leest het zeer juist. Ik heb verkeerd gelezen. Het is inderdaad 6 maand waarvan 3 maand effectief en drie met uitstel.

Wat kan je daar tegen doen? Je zou in beroep kunnen gaan binnen de beroepstermijn als die nog niet verstreken is. Je kan best met je raadsman overleggen wat je slaagkansen zijn. Het Hof v. beroep kan evengoed het vonnis bevestigen of een ongunstigere uitspraak doen en dan maak je daarbovenop ook nog eens extra kosten...

graag hulp
Topic Starter

#5 , 16 okt 2013 20:34

Maar is het niet zo dat gevangenisstraffen minder dan 6 maanden niet worden uitgevoerd ?
heb dit ergens gelezen

Ben hellemaal niet mee in dit soort zaken
Laatst gewijzigd door graag hulp op 17 okt 2013 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 17 okt 2013 16:02

De beroepstermijn is alleszins nog niet verstreken.

Houd er echter wel rekening mee dat in graad van beroep ook een zwaardere straf kan worden opgelegd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

graag hulp
Topic Starter

#7 , 17 okt 2013 17:51

Maandag ga ik naar een advocaat om dit te bespreken wat het beste is wat ik kan doen
Laatst gewijzigd door graag hulp op 17 okt 2013 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

graag hulp
Topic Starter

#8 , 17 okt 2013 20:23

Heb besloten om deze topic te sluiten heb de indruk dat er graag wordt bekeken maar niet wordt beantwoordt

toch bedankt voor de andere die hebben gereageerd

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”