nummerplaat geplooid motor

roger007
Topic Starter

nummerplaat geplooid motor

#1 , 22 okt 2013 10:15

beste.ben pas aangehouden geweest,omdat een agent vondt dat mijn nummerplaat moto geplooid was,ikzelf vondt van niet was duidelijk leesbaar..maar mijn plaat moest ik onmiddellijk afgeven,maar ook mijn rijbewijs voor 15 dagen??hoe gaat dit nu verder?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 22 okt 2013 11:05

Deze (oude) memo van de politie beschrijft eea prima (incluis verwijzingen naar wegcode) : http://www.lpl.be/files/project_nummerplaat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; : nummerplaat moet niet horizontaal maar verticaal :oops: hangen en rijbewijs kan ingetrokken worden als er samenhang is met andere feiten.
Laatst gewijzigd door Sirkii op 22 okt 2013 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 okt 2013 14:06

Trouwens zoals vele motorrijders doen de nummerplaat links 'naast' het voertuig hangen is evenmin toegelaten.
De wettekst is duidelijk aan de achterkant
Artikel 29 : “De kentekenplaat wordt achteraan het voertuig aangebracht, hetzij in het midden, hetzij aan de linkerzijde.
(.../...)

Reclame

Oude Belg

#4 , 22 okt 2013 14:20

[quote="Sirkii" nummerplaat moet horizontaal hangen[/quote]

:lol: Alle leden-motorrijders beginnen nu te plooien.

Verticaal lijkt een beetje logischer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 22 okt 2013 15:07

Ofwel ontvangt u binnen enkele dagen al een antwoordformulier. Daarop kan u onder andere invullen wie het voertuig bestuurde en of bepaalde elementen in uw voordeel pleiten.

Vindt u dat u terecht tegengehouden werd, dan volgt enkele dagen later al een overschrijvingsformulier met een onmiddellijke inning. Betaalt u deze, dan is daarmee de kous af.

U vindt echter dat u ten onrechte staande werd gehouden en bezorgde u uw bezwaren aan de politie? Of stuurde u het antwoordformulier niet terug? Of betaalde u de onmiddellijke inning niet? In deze gevallen gaat uw dossier automatisch naar het parket. Het parket kan u een minnelijke schikking voorstellen. Deze ligt 10 EUR hoger dan het bedrag van de onmiddellijke inning. Het parket kan ook beslissen met uw bezwaren rekening te houden.

Wanneer u de minnelijke schikking niet betaalt, of het parket aanvaardt uw bezwaren niet, wordt u gedagvaard voor de politierechtbank.

Het parket kan ook meteen beslissen u te dagvaarden.

Weet alleszins dat u meestal recht heeft op bijstand van een advocaat op kosten van de verzekering.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

roger007
Topic Starter

#6 , 22 okt 2013 18:30

bedankt voor jullie snelle reactie,s.
ikzelf vindt het onterecht,maar heb nog niks ontvangen van een pv,heb ook aan de agent doorgegeven dat ik het onterrecht vindt..maar heb niks van antwoordformulier ontvangen,ook niks van onmiddelijke inning?hij heeft een verklaring geschreven,die ik getekend hebt,en is weg gereden,incl rijbewijs en nr plaat??ondertussen al enkele dagen geleden..

Franciscus

#7 , 22 okt 2013 21:26

Als uw rijbewijs in ingetrokken zal u geen antwoordformulier noch een minnelijke schikking krijgen.
Gezien de Onmiddellijke Intrekking RB (OIRB) zal de zaak voor de rechtbank komen.
Wat is er juist gebeurd?

roger007
Topic Starter

#8 , 22 okt 2013 22:24

franciscus.
ik werd aangehouden,omdat mijn nummerplaat geplooid was,volgens de agent...we hebben samen er foto,s van gemaakt{ik met gsm}.hij ging toen in de auto zitten,stapte na enkele minuten uit en zei..ik vorder je nummerplaat in,en ook je rijbewijs?....papieren,verzekering,motor,niet te hard gereden alles in orde,dacht ik.geen blaastest moeten doen.vervolgens in de auto verklaring afgelegd,ook gezegd dat ik er niet mee eens ben,getekend .en toen stond ik daar..vergeten erbij te zetten,hij zei na 15 dagen kun je het rijbewijs ophalen..maar heb nog steeds niks ontvangen van een kopie?pv?wordt het wekend bij die 15 dagen geteld?hoe wordt het rijbewijs terug gegeven,kan ik dat gewoon op burea ophalen,of per post?en mijn nummerplaat,wanneer krijg ik dat terug??weet er helemaal niks van,is mijn eerste keer dat me dit gebeurt,en ben er nog ondersteboven van..mvg

Franciscus

#9 , 22 okt 2013 22:48

Nummerplaat wordt teruggezonden naar DIV
RB wordt overgemaakt aan de griffie van de politierechtbank
Hebt u de politiezone?
U kan daar dat nr zeker opvragen. Een deel van het nr is de parketcode.

http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... n-geflitst" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin staat een duidelijke uitleg.

roger007
Topic Starter

#10 , 23 okt 2013 07:55

Bedankt allemaal.mvg

roger007
Topic Starter

#11 , 25 okt 2013 10:14

beste.
ik heb inderdaad een brief ontvangen van schrapping nummerplaat bij div.
nu zijn we echter.
8 a 9 dagen verder,maar heb nog steeds geen pv?
mijn rijbewijs is voor 15 dagen ingetrokken,maar 15 is dat werkdagen?of incl zaterdag en zondag..
hoelang heeft de politie nodig voor een pv op te sturen?

mvg roger

Franciscus

#12 , 25 okt 2013 18:07

In principe als ze rijbewijs intrekken dient het pv DIRECT aan parket verzonden te worden.
Dat u geen afschrift hebt thuisgestuurd gekregen is op zich niet zo erg.
Als u de link had gelezen had u het geweten 14 dagen nadat de eigenaar geïdentificeerd is.

roger007
Topic Starter

#13 , 28 okt 2013 16:17

Bedankt allemaal..mag mijn rijbewijs inderdaad,na 15 kalenderdagen ophalen..nummerplaat is naar div,schrapping...op pv staat ..zware overtreding!! Ivm plooien? En te veel gaten!! Zwart/ wit foto,s erbij gekregen,dus wachten maar met bang hart af,wat die...zware overtreding inhoud?? Ps gemeente is lanaken/ maasmechelen.

Terug naar “Archief”