opa in nood

mfavor
Topic Starter

opa in nood

#1 , 21 okt 2013 14:25

Ik ben opa. Driemaal per week zie ik mijn kleinkinderen wanneer ik hen van papa naar mama breng of andersom. Mijn dochter is gescheiden.
De laatste keer dat ik de kinderen naar mijn dochter terugbracht, liet ik mijn gsm daar liggen.

Mijn dochter neusde dadelijk in mijn smsjes en vond berichten van de vriendin van papa met kritiek op mijn dochter. Soms beantwoord ik die begrijpend, liever dan ruzie te maken wat de situatie van de kinderen nog moeilijker zou maken.

Gevolg: mijn dochter houdt de kinderen al een maand bij me weg en ik krijg vaak vervelende smsjes van haar waarin ze zegt dat ik opa af ben en dat de kinderen niet naar me vragen, dat het zo het beste is en zoverder. Ze verwijt me dat ik haar een slechte mama vind....

Is dit schending van de privacy? Mijn dochter doet de kinderen ( en mij) heel veel verdriet. Wat kan ik doen? Wat is jullie advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 21 okt 2013 15:41

Ook grootouders hebben een recht op persoonlijk contact met de kleinkinderen (art. 375 bis Burgerlijk Wetboek).

U kan dus om een persoonlijk contact vragen in een procedure voor de jeugdrechtbank.

Aangezien de moeder van uw kleinkinderen ook uw dochter is, maakt u haar best attent op deze mogelijkheid zonder daarvan al meteen effectief gebruik te maken.

Wanneer zij inziet dat u dit bezoek ook aan de rechtbank kan vragen, is ze misschien al meer geneigd een minnelijke regeling op papier te zetten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2013 16:14

Op zich is het neuzen in uw GSM inderdaad schending van de privacy. Maar die bal spelen zal de relatie met uw dochter er zeker niet makkelijker op maken. Laatste redmiddel kan inderdaad AdvoDanck zijn advies zijn, maar is het niet mogelijk eens een goed gesprek met uw dochter te hebben, waarin u haar uitlegt dat u gewoon de kerk in het midden wil houden, geen ruzie wil met haar of de vriendin van haar ex? Voor zover ik het lees zijn voor u uw kleinkinderen het belangrijkste, wat ik zeer goed kan begrijpen. Hopelijk krijgt u uw dochter ook zover dat ze begrijpt dat haar kinderen een opa die hen graag ziet ook goed kunnen gebruiken.

Ik heb samen met mijn vriendin ook twee kindjes, en als ik zie hoeveel zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriendin die kinderen graag zien, zou ik het niet over mij hart kunnen krijgen de grootouders het contact met hun kleinkinderen te ontzeggen, zelfs als het tussen mij en mijn vriendin zou stuklopen. Ik denk ook dat het mijn kinderen héél veel verdriet zou doen mochten ze oma of opa niet meer mogen zien. Hopelijk komt uw dochter tot dezelfde inzichten. Veel sterkte en succes in ieder geval!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 21 okt 2013 18:56

Dus dochter moet nu zelf voor transport zorgen....
Kan er iemand bemiddelen????

mfavor
Topic Starter

#5 , 21 okt 2013 23:00

Niemand durft bemiddelen, en ze staat niet open voor gesprek. Ze kan moeilijk om met kritiek en eenmaal ze haar mening gevormd heeft, blijft ze daarbij.
Het probleem is dat ze de kinderen als wapen gebruikt en niet inziet dat zoiets " not done " is.
Ze lijkt evenmin te begrijpen hoezeer de kinderen hieronder lijden, of ze ontkent het alleszins totaal.

Dank voor jullie reacties. Graag nog meer feedback.

Gebruiker21

#6 , 22 okt 2013 10:50

Als praten echt niet lukt, denk ik dat u AdvoDanck's raad zal moeten gebruiken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”