Wetgeving werken in erotische sector

camila_per
Topic Starter

Wetgeving werken in erotische sector

#1 , 22 okt 2013 17:37

Door omstandigheden en door werkloos te zijn was ik genoodzaakt om te gaan werken in de erotische sector. Ik ben zo goed als alleenstaande moeder van een kindje van 1 jaar oud, waarvan de vader voor bijna niks opdraait voor de kosten. Nu is hij dit te weten gekomen en dreigt ermee om naar de rechter te stappen om mijn dochter van mij weg te nemen. Nu is mijn vraag, kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2013 22:22

Neen.
Zolang er geen uitbuiting is EN u de inkomsten aangeeft zoals voorzien is weinig kans dat de vader daar een punt van kan maken.
Daarbij schrijft u al dat hij zelf niet bijdraagt aan.
Is er geen alimentatieregeling?

Sirkii

#3 , 22 okt 2013 22:27

Zorg ook - mocht er iets van voortkomen - dat je dan kan aantonen dat je kindje goed opgevangen werd tijdens je afwezigheid. (Kribbe, verklaringen, ouders, ...). Maw dat er geen verwaarlozing was.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 okt 2013 08:53

Zorg er ook voor dat uw kind niet in contact komt met eventuele klanten en/of uw werkmateriaal ziet. Indien u thuis werkt, zorg dus voor een volledig afgezonderde ruimte waar het kind geen toegang tot heeft. Indien werkloos, zorg ervoor dat u aangifte deed van uw bijberoep, om te vermijden dat uw partner zelf aangifte doet van uw tewerkstelling bij de RVA.

Terug naar “Archief”