Beste,
Wij hebben een zaak (overgenomen) en wij hebben toen een brief ontvangen van onze netbeheerder dat wij nog geen nieuwe leverancier hadden voor electriciteits en gas. Wij zouden dat aan hen voor 02/10/2013 moeten laten weten met welke leverancier wij een contract hadden afgesloten. Anders zouden zij de energie stopzetten op 10/10/2013.
Ik heb op 2 oktober 2013 dan een online-contract afgesloten met een leverancier, waarin ik de levering aangevraagd heb van EG vanaf 9 oktober (dom).
Het contract had ik wel al ontvangen. Ik was er vanuit gegaan dat zij dat wel regelen met de netbeheerder en zij dan wel snel op de hoogte zouden zijn dat er een nieuwe leverancier is.
En ik had het aangevraagd om te leveren op 9 oktober en zij stoppen de energie op 10/10/2013 dus ik dacht dat het goed zat.
Op 07/10/13 om 13u is de netbeheerder dan in de zaak gekomen en de meters meegenomen, ik zat toen in het buitenland, dus kon het contract dat ik had met de nieuwe leverancier niet aan hen voorleggen op dat moment.
Ik bel naar de netbeheerder en leg de situatie uit en zij zeggen mij dat ze nog steeds geen leverancier hebben ontvangen. Ik bel dan de nieuwe leverancier op maar het contract was inderdaad nog niet doorgestuurd. Maar ja, kan ze niks kwalijk nemen, zij leveren pas 9 oktober maar verwachtte nu wel dat zij die contracten sneller doorsturen dan een paar dagen voor de effectieve levering.
Over het feit dat er in de brief staat op 10 oktober stopzetting electriciteit is het antwoord van de netbeheerder dat het ook 3 dagen later kan zijn, maar ook 3 dagen vroeger dan de datum die op de brief staat, en ik de brief beter moet lezen.
Ze vertelde me dat er waarschijnlijk pas maar iemand tegen het einde van de maand kon langskomen om de meters weer te installeren aangezien het nogal druk is. Desalniettemin de drukte had ik geluk dat ze al konden langskomen op 16/10 (9 dagen zaak gesloten door geen electriciteit). Ze komen wel de meters 3 dagen voor de datum op de brief weghalen, maar om terug te plaatsen moet ik 9 dagen wachten? Ben dan ter plaatse geweest om de situatie alsnog uit te leggen en geluk gehad iemand van de technische dienst te spreken die langs kon komen 2 dagen later.
Nu komen er facturen van de netbeheerder. 2x drop off kosten van electriciteit en gas en 2xdrop on kosten van electriciteits en gas. Totale factuur van 500 euro. Nu heb ik ook fouten gemaakt door het niet door te geven. Maar kan ik hier iets aan doen?
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Mvg