hoe domicilie van mijn ex uit mijn huis krijgen

steppie
Topic Starter

hoe domicilie van mijn ex uit mijn huis krijgen

#1 , 11 jan 2008 16:39

ik woon sinds 8 jaar in een huisje dat ik huur met een mondelinge overeenkonst met mijn huisbaas
2 jaar geleden leerde ik mijn toenmalige vriend kennen
na 1jaar en 5 maanden besluit hij om een huis te kopen en dus tekent hij het contract met zijn toenmalig adres waar zijn domicilie nog stond
maar 2 maanden later verzet hij zijn domicilie naar mijn adres
de wijkagent komt het controleren en ik geef schriftelijk mijn toestemming
nu ee paar maanden later gaan wij door omstandigheden uit elkaar en blijkt menner sculden te hebben door de aankoop van het huis
ondertussen zegt hij dat tegen mij dat zijn domicilie al verzet is maar wat blijkt na 3 maanden staat die nu nog bij mij met als gevolg dat ik gisteren de deurwaarder op bezoek heb gekregen om beslag op mijn goederen te leggen
nu is mijn vraag hoe ik zijn domicilie daar kan wegkrijgen want ik heb er niks mee te maken want ik heb in niks meegetekend
plus ik ben wel van plan om binnen 2 maanden samen te gaan wonen met een vriendin
hoe moet ik dit oplossen aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 11 jan 2008 19:30

U gaat dat aangeven bij de dienst bevolking van uw gemeentebestuur.

steppie
Topic Starter

#3 , 12 jan 2008 12:24

heb ik gedaan maar gaar zomaar niet omdat hij nog geen ander adres heeft

Reclame

wolf2

#4 , 12 jan 2008 21:49

Dit is wat Binnenlandse Zaken daarover te vertellen heeft:

Vraag: * Sommige personen brengen hun verblijfplaats over naar een andere gemeente en doen niet het nodige bij het gemeentebestuur van hun nieuwe woonplaats.
Kan de oude gemeente deze personen van ambtswege afvoeren van de bevolkingsregisters?

Antwoord: Overeenkomstig artikel 8 van het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister, spoort het gemeentebestuur de personen op die hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben. Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats van de betrokkene op te sporen, gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege van de registers op basis van een verslag van het onderzoek van de ambtenaar van de burgerlijke stand, waarin hij vaststelt dat het onmogelijk is de nieuwe hoofdverblijfplaats van de verdwenen persoon te bepalen. In dit opzicht is het belangrijk zich ervan te verzekeren dat de persoon in kwestie geen gevangene is.

Als de gemeente daarentegen de plaats kent waar de persoon zich opnieuw heeft gevestigd, moet het nodige worden gedaan met het oog op de inschrijving van de betrokkene in de registers van de nieuwe gemeente van verblijf, waarbij, indien nodig, moet worden overgegaan tot zijn inschrijving van ambtswege bij beslissing van het college van burgemeester en schepenen.
Laatst gewijzigd door wolf2 op 13 jan 2008 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

j.demoor

#5 , 13 jan 2008 10:34

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen...§ 4. De aangifte bedoeld in § 1 moet binnen acht werkdagen gebeuren nadat de nieuwe woning effectief betrokken werd...Art.8...Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats op te sporen gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege uit de registers...”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister)

“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete en zesentwintig tot vijfhonderd (euro)...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

Leg klacht neer bij de politie op grond van art.7 voornoemde Wet en vraag kopie van het proces-verbaal.Laat daarin opnemen dat u uw ‘schriftelijke toestemming’ bij u in te wonen intrekt en welke de vermoedelijke nieuwe woonplaats van uw ‘vriend’ is.

Vraag het college van burgemeester en schepenen SCHRIFTELIJK de afvoering van ambtswege uit de registers indien het er niet in slaagt uw ‘vriend’ op te sporen.Voeg daarbij kopie van het proces-verbaal dat u door de politie liet opstellen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

steppie
Topic Starter

#6 , 21 jan 2008 15:22

bedankt voor de informatie

Terug naar “Huren”