Winkeldiefstal

Anoniem1995
Topic Starter

Winkeldiefstal

#1 , 04 nov 2013 19:35

Hallo, ik ben een meisje van 18 jaar.
Een paar weken geleden was ik gaan winkelen in Antwerpen.
Ik ben betrapt geweest op stelen in de Hema.
Ze hebben mij meteen mee naar achter genomen en daar al mijn spullen gecontroleerd, ik had ook in andere winkels oorbellen enz gestolen dus dat hadden ze dan ook ondervonden. Ze hebben er de politie bij gehaald nadat ik zei dat ik het niet kon betalen.
Maar toen de feiten plaats vonden was ik nog maar 17 en zou ik 2 dagen erna verjaren.
Ik weet dat ik dom en stom ben geweest en spijt komt altijd te laat.
Maar ik vraag me af over mijn straf want het is nu al een maand geleden en ik heb nog niets gehoord over wat er nu verder gaat gebeuren.
Ik heb een paar vriendinnen die ook ooit eens aangehouden zijn geweest en die moesten erna nog op gesprek.
Ik begin wel een beetje ongerust te worden en ik vraag me af over mijn straf, want toen het gebeurde was ik nog minderjarig maar ondertussen ben ik al meerderjarig. Weet iemand misschien een antwoord hierop?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2013 20:03

Feiten als minderjarigen : daarvoor krijgt u een maatregel maar gezien u NU meerderjarig bent is de jeugdrechter onbevoegd.
Feiten als meerderjarigen : de correctionele rechtbank is bevoegd.
Bent u voor de feiten mee naar politiebureau gebracht, zijn daar foto's en vingerafdrukken van u genomen? Wat ook kan als u minderjarig bent.?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”