verlaten echtelijkewoning

anniew
Topic Starter

verlaten echtelijkewoning

#1 , 05 nov 2013 10:29

In september heeft de vader van mijn kinderen de echtelijke woning verlaten.
Hij zou zijn domicilie laten verplaatsen, maar daar krijg ik geen bewijs van.
Bij de gemeente noch bij de politie kunnen/willen/mogen ze mij zeggen of hij effectief zijn domicilie verplaatst heeft.
Deze morgen ben ik bij de politie geweest om aangifte te doen van het verlaten van de echtelijke woning, echter, ik kreeg daar geen afschrift van.
Hoe weet ik nu dat ze effectief nota genomen hebben van mijn aangifte ?
Bovendien beschikt hij nog steeds over de sleutel van mijn woning. Mag ik andere sloten laten steken of moeten we effectief gescheiden zijn daarvoor ?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 nov 2013 11:16

Hebt u al aan de gemeente/stad een verklaring van de gezinssamenstelling opgevraagd? Daar hebt u recht op en kan u zien wie er bij u woont.

U hebt idd géén recht om de verblijfplaats van de vader van je kinderen te zien, enkel van wie er bij u woont.

v950511

#3 , 05 nov 2013 14:43

Bij iedere aangifte van ... deze worden mijns inziens genoteerd in een verhoorblad en daarvan krijg je een copie.
Als hij de echtelijke woning verlaten heeft en u heeft een vermoeden dat hij wil scheiden en dat hij zijn domicilie heeft gewijzigd, vervang dan maar de sloten, je laat verstaan dat ..."mijn woning".

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 nov 2013 16:59

Zolang persoon daar zijn domicilie heeft mag hij daar binnen.
Laat gemeente een procedure ambtelijke schrapping opstarten. Ook de politie kan dat.
Als de politie zegt dat u naar de gemeente moet is dat niet correct. Kwartierinspecteur moet komen controleren en stuurt gemeente een voorstel AACB.
Als u naar de gemeente gaat zal de gemeente de politie vragen een procedure op te starten maar dat is weer enkele dagen later dat de procedure 'van start' gaat.

Echtelijke woning verlaten... u kan via vrederechter een procedure voorlopige maatregelen opstarten
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 203421.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.elfri.be/dringende-en-voorlo ... menwonende" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;

anniew
Topic Starter

#5 , 05 nov 2013 17:03

Dank u wel !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 nov 2013 17:11

PS zie voor de rest JPV.
Een melding van verlaten echtelijke woonst is GEEN strafrechtelijk feit dus geen verhoor en geen copie.
U krijgt wel een meldingsnummer.
Neem rechtstreeks contact op uw kwartierinspecteur.
Indien deze doorverwijst laat mij iets weten aub

j.demoor

#7 , 07 nov 2013 08:17

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters...(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993)].

U kan een getuigschrift van woonplaats van uw echtgenoot vragen en bekomen voor het indienen van een verzoekschrift op tegenspraak inzake dringende voorlopige maatregelen(art.223 Burgerlijk Wetboek en art.1253ter Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”