op zoek naar een advokaat

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: op zoek naar een advokaat

#16 , 07 nov 2013 05:55

Allen,

ik heb gisteren een dagvaarding ontvangen om te verschijnen voor de correctionel rechtbank van Leuven.

De zaak gaat over het bedreigen van een gerechtsdeurwaarder en slagen en verwondingen aan de politie. Ik ga hier niet dieper op in omdat ik 58 ben en ik dit NIET heb gedaan.
de zaak komt voor nu komende 25 nov voor de correctionele rechtbank met één rechter, ik heb een advocaat gevonden uit Brussel die de zaak in Leuven wil bepleiten. Is een zaak van begin 2012 staat op de dagvaarding, en inderdaad het was naar aanleiding van een factuur van 1300 euro dat deze gerechtdeurwaarder aan de deur is geweest, met 2 politieagent en 3 personen = 5 in totaal. Deze hebben 1 uur binnen geweest en alles van onze inboedel opgeschreven, in alle kamers tot in de kelder toe. We hebben hier een waslijst van 4 bladzijden aangeslagen goederen. Deze zaak is ondertussen eind mei 2012 volledig voldaan. Men heeft toen o.a. inderdaad een voetbal (van mijn zoon) op de lijst gezet, zo staan er nog enkele zaken waarvan je denkt, allee wat. De deurwaarder, en staat ook op de lijst, heeft toen ook gezegd, die blauwe stofzuiger neem ik niet mee (ja, staat zo op de lijst) dan kun je alles nog opkuisen wanneer we je huis hebben komen leeghalen. Ik heb toen gezegd, alle ik begrijp dat er mensen zijn die door de bol gaan en deurwaarders neerschieten of ineen kloppen. Dit heeft de deurwaarder toen genoteerd op het papier als bedreigingen.
Nu u uw zaak heeft toegelicht, is dus duidelijk dat u op z'n minst de bedreigingen aan de gerechtsdeurwaarder wél heeft gedaan, waardoor u dus de straffen hierboven gemeld kan ontvangen. Indien u tegenover een advocaat dus bleef beweren dat u onschuldig was, maar hetzelfde verhaal als hier vertelt, heeft die zeker het recht om u wandelen te sturen, gezien er een objectief element is om een verstoring van de band tussen client en advocaat vast te stellen (let op, ook subjectieve elementen kunnen tellen, maar ik geef gewoon aan dat hier geen sprake van discriminatie kan zijn)

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mario.L
Topic Starter

#17 , 07 nov 2013 08:55

bedreigingen? Ik heb gewoon gezegd dat ik begrip heb voor mensen die doorslaan op zo'n moment. Dus de deurwaarder mag uitdagen en zeggen we laten dit staan dan heb je nog iets om op te kuisen, (werd gezegd op een uitdagende en vernederende toon) maar de betrokkene mag niks zeggen?

JPV

#18 , 07 nov 2013 10:57

Tenzij de deurwaarder u bedreigde door met de stofzuigersteel, vrees ik dat u appels met peren vergelijkt.

Reclame

LeenW

#19 , 07 nov 2013 10:59

Goed dat u een advocaat hebt gevonde, als ik zo vrij mag zijn om nog een advies te geven: vertel hem wel de volledige waarheid. Als hij merkt dat u het ook een verhaaltje probeert wijs te maken, zal hij rap terug vertrekken.

Mario.L
Topic Starter

#20 , 07 nov 2013 16:52

Dat doe ik, en zal ik zeker doen, ik heb niks te verbergen. Alleen op deze website kan ik niet alles zeggen.

Terug naar “Archief”