Eind augustus moesten wij werken laten uitvoeren aan onze woning. Een aannemer is langgewenst en er werd een mondeling akkoord bekomen om de werken uit te voeren. Na uitvoering van de werken liet de aannemer weten wat de effectieve kosten waren. Wij stelden de vraag of dat bedrag incl BTW was en dit werd bevestigd. De aannemer wilde het bedrag contant ontvangen, wat in onze ogen geen probleem was, want wij kregen toch een factuur. De dag voor wij op vakantie vertrokken betaalden wij het overeengekomen bedrag cash en kregen een bestelbon waar op vermeld werd 'cash voldaan' met handtekening van de aannemer. Factuur volgt (en hebben we ook effectief ontvangen)
Bestelbon in de schuif, lekker op vakantie en klaar ...... dachten wij.
Tijdens onze vakantie bedenk ik dat er eigenlijk niet gepraat werd over het BWT percentage. Aangezien onze woning ouder is dan 5 jaar valt dit onder 6%.
Bij thuiskomst direct factuur nagekeken en wat bleek.... 21% aangerekend. Wat over-en-weer mailtjes met aannemer. Wij hebben dan ook een verklaring overgemaakt aan hem voor woning ouder dan 5 jaar/enige woning/privé gebruik.... en hij mailde dat hij het teveel aan betaalde BTW zou overmaken op onze rekening.
Ondertussen zijn we bijna 3 maanden verder en hebben het verschil nog steeds niet ontvangen. Op onze laatste mails reageert hij gewoon niet meer

Wat kunnen wij best doen om alsnog ons geld terug te krijgen.
Alvast bedankt voor het advies!
Katrien