nog eentje ivm domicilie

noot
Topic Starter

nog eentje ivm domicilie

#1 , 13 jan 2008 18:11

Een kennis van mij heeft een woning die onderverdeeld is in verschillende appartementen. 1 daarvan wordt gehuurd door een wanbetaler. Hij woont er helemaal niet en komt er enkel om rommel te zetten en zijn post op te halen. Intussen loopt een procedure bij het vredegerecht om hem eruit te zetten.
Ik verwacht dat de huurder zal nalaten zijn adres te veranderen (blijkt op vorig adres ook ambtshalve geschrapt te zijn).
Voor zover ik weet kan de eigenaar vragen om hem te laten schrappen. Maar intussen is deze man beste maatjes met een andere bewoner en ik vrees dat hij gaat proberen zich daar te domiciliëren. Volgens het huurcontract kan een huurder niet zomaar onderdak verlenen aan iemand anders zonder toestemming van de eigenaar. Maar wat niet weet, niet deert.
Kan de eigenaar op één of andere manier de garantie krijgen dat de man zich niet domicilieert in zijn eigendom? Kan dit eventueel toegevoegd worden aan het vonnis van de vrederechter?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 13 jan 2008 18:57

Ik kan me niet voorstellen dat die clausule in het huurcontract wettig is:

"Volgens het huurcontract kan een huurder niet zomaar onderdak verlenen aan iemand anders zonder toestemming van de eigenaar."

noot
Topic Starter

#3 , 14 jan 2008 20:46

Zou best kunnen. Ik vraag me alleen af waar je dan huurcontracten kan vinden met enkel wettige clausules. Dit huurcontract werd door de eigenaarsbond opgesteld.
Die andere bewoner is een brave simpele man, en ik zou niet willen dat die vandaag of morgen een deurwaarder aan zijn deur krijgt voor de schulden van de andere.

Reclame

Terug naar “Huren”