#9 , 26 nov 2013 12:39
Na 3 pogingen om het vonnis van de rechtbank te bekomen bij mijn advocaat kreeg ik het nog steeds niet in mijn bezit. Er is telkens een “verklaring” waarom het nog niet gelukt is; bediende niet aanwezig, post zijn werk niet gedaan…
Elk poging kost me wel telkens 200 à 500€ provisie. Dat is ook een manier om het vragen naar het vonnis te laten ophouden.
Situatie is als volgt: ex werd aangeklaagd voor ontvreemding van goederen van de huwgemeenschap. Mijn raadsman vroeg in deze zaak de doorverwijzing naar de correctionele RB. De raadkamer (in het HvB) beslist nu idd dat de beklaagde naar de correctionele RB wordt verwezen. De volgende stap zou nu blijkbaar automatisch gaan, en gebeuren via de procureur die zelf de aanstoot voor deze procedure zou geven. Omdat aan dit hele verhaal geen einde komt, en kosten intussen hoger oplopen dan de hele zaak waard is lijkt het me verstandig te overwegen om de zaak stop te zetten. Ik zou deze geldverslindende procedureslag willen stopzetten, maar mijn advocaat beweert dat dit niet kan, dat ik het vervolg, dus de ganse procedure voor de correctionele RB moet ondergaan.
Is het juist dat ik inderdaad deze zaak niet meer kan laten stopzetten? Dit lijkt me toch niet geloofwaardig?