eigenaar appartement - geen recht om een hondje te kopen?

Mikaatje
Topic Starter

eigenaar appartement - geen recht om een hondje te kopen?

#1 , 13 nov 2013 21:57

Ik woon in een grote appartementsblok waarvan ik reeds meer dan 10 jaar eigenaar ben van een appartement.
Vorig jaar is er op de algemene vergadering een stemming gebeurd waarvan de meerderheid heeft beslist dat er geen nieuwe honden meer mogen bijkomen enkel de honden die er nu zijn die mogen nog blijven.
Ik wil graag een klein hondje kopen en ik vraag me af of ze me dit werkelijk kunnen verbieden als eigenaar van een appartement?
Wat kunnen ze hiertegen doen?
Kunnen ze iets doen indien dat hondje niet elke dag mij bij verblijft maar slechts enkele dagen per week?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 13 nov 2013 23:44

Probeer voldoende eigenaars warm te maken om op een volgende AV dit aan te passen bv in de zin dat (kleine) honden toch kunnen voor zover ze niet alleen in t appartement achtergelaten worden en geen hinder veroorzaken (aanhoudend blaffen/tiklawaai op vloeren)

Waarom is die regel "geen nieuwe honden" ingevoerd? Hinder?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2013 23:47

Vorig jaar dus te laat om naar vrederechter te gaan.
De AV kan veel stemmen maar u het het uitsluitend genot van uw woning en ENKEL een rechter kan iets opleggen.

Reclame

Mikaatje
Topic Starter

#4 , 14 nov 2013 16:46

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ze kunnen dit dus wel in proces trekken en dan ben ik diegene die voor de proceskosten kan opdraaien indien er een rechter
beslist dat de hond weg moet?
Er zijn in het gebouw meerdere processen lopende met eigenaars en/of huurders heb ik van horen zeggen.
Graag wat meer info hier omtrent.

Terug naar “Kopen”