Gisteren heb ik gestopt voor een voorrang van rechts te verlenen.
Ik liet een paar wagens door die rechts moesten opdraaien en de laatste wagen moest links afdraaien.
Deze heeft eigenlijk niet goed gekeken en heeft de bocht afgesneden en recht op mijn neus van de wagen gereden.
Nu heeft de persoon niet moeilijk gedaan en heeft op de papieren verklaart dat ik stil stond om voorrang te verlenen en hij me niet gezien heeft "door de zon" en tegen mij heeft gereden.
Op de schets staat ook duidelijk waar ik sta (A) en een pijl dwars over de weg die hij genomen heeft toen hij(B) van rechts kwam.
Hij heeft 3 keer verklaard op de schets,op de opmerking en op zijn deel van het blad dat hij waarschijnlijk in fout is omdat ik stilstond voor voorrang te verlenen en dat hij me niet gezien heeft.
Op mijn deel bij opmerkingen heb ik geschreven dat ik stilstond om de wagenS van rechts door te laten en dat persoon b de bocht te kort heeft genomen en op mij heeft gereden.
Maw hij heeft gewoon naar rechts gekeken ,gezien dat er niemand afkwam de bocht afgesneden en tegen mij gereden,maar dat verklaart hij natuurlijk niet.
Omdat hij geen probleem maakte van de fout hebben we de papieren ingevuld en geen politie bij geroepen.
Nu heb ik gevraagd aan mijn verzekeraar of ik in mijn recht ben,volgens hem wel omdat hij verklaart dat ik stil stond maar op de schets moest ik mijn wagen juist niet voorbij de kruising getekend hebben.
Dit zijn natuurlijk de emoties die op dat moment spelen,hieronder een schets zoals op het aanrijdingsformulier.
Is er hier idd sprake van een mogelijkheid tot betwisting.

blijkbaar gaat de foto niet hier de link
https://www.dropbox.com/s/msq7sjf9h4kkj4a/ab.jpg
mvg