Opeisbaarheid facturen

Arythmetic89
Topic Starter
Berichten: 3

Opeisbaarheid facturen

#1 , 16 jan 2008 12:33

We zijn 9 maanden geleden verhuisd. De eerste twee maanden kreeg ik maandelijks een voorschotfactuur van Nuon voor de levering van aardgas. Sindsdien niets meer ontvangen, geen voorschotfacturen meer, geen aanmaningsfacturen.

Kan Nuon deze facturen nu nog opeisen? Is er in de wet een periode vastgelegd waarbinnen een leverancier moet factureren?
Kunnen zij in dit geval nalatigheidsintresten aanrekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 16 jan 2008 14:33

Facturatieproblemen zijn een oud zeer bij zowat alle energieleveranciers.

Helaas zult u toch moeten betalen, ook al duurt het misschien een jaar of meer voor u weer een factuur ziet. U zou dan eventueel wel een korting of afbetalingsplan kunnen onderhandelen.

U kunt eventueel nu alvast een aangetekende brief zenden om u ergens in te dijken. U kunt eventueel ook de ombudsman inlichten ... adressen vindt u op http://www.ombudsman.be

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”