Eerst was er een zitting gepland bij kort geding op 18 september. Toen heeft de tegenpartij (mijn ex) het laten uitstellen naar vandaag. Maar gisteren hebben mijn advocaat en ik pas de 'bewijsstukken' gehad. Natuurlijk staan die vol leugens en aantijgingen waar maar héél weinig van waar is.
Nu hebben ze mij op kort geding verweten een slechte moeder te zijn, er niet te zijn voor mijn kinderen, maanden zou ik de kinderen niet gezien hebben en niet achter hen gevraagd hebben. Ik stond versteld van hoe makkelijk je bij kort geding leugens kan vertellen.
Er is helemaal niets verder gevraagd, en denk dat we op een kwartiertje buiten waren.
Mijn advocaat heeft getracht alsnog door te dringen, maar het is hem niet gelukt.
5 november zou er een vonnis zijn, maar het lijkt mij zo nutteloos aangezien we 7 november al bij de jeugdrechtbank moeten zijn.
Is het daar ook zo makkelijk om weg te komen met leugens?
Want de schrik zit nu wel goed in mij na vandaag... Ik heb geen enkele keer het woord gehad, en amper kans gehad mij te verdedigen.
En ik dacht ook altijd, dat als je naar de rechtbank gaat, je moeilijk kan gaan liegen want het moet allemaal toch bewezen kunnen worden?
Heb ik mij grandioos vergist!
Dus, mijn concrete vraag: hoe gaat het er in het algemeen aan toe in de jeugdrechtbank als het vechten om verblijfsregeling is, en de tegenpartij alles doet om het te bemoeilijken en leugens gaat verklaren (mijn advocaat zei mij dat hij dit jammer genoeg vaker ziet, en dat een partij dan zo toch probeerd te winnen op basis van leugens en op allerlaatste moment bewijsstukken in te voeren).