Privacy

Gossip
Topic Starter

Privacy

#1 , 25 nov 2013 18:48

hallo iedereen,

Ik heb al enkele keren opgezocht op internet hoe het juist zit, maar vind geen antwoord. Ik leg jullie de situatie even uit.

Ik heb dus een blog online staan waarin ik de roddels van onze vriendengroep publiceer. Nu heb ik een artikel gepubliceerd over iemand en blijkbaar heeft die persoon klacht ingediend bij de politie. Zijn volledige naam staat er niet op, enkel zijn voornaam en initialen. Er staat wel een foto bij. Nu is mijn vraag of ik er negatief kan uitkomen. Niemand weet dat ik de beheerder ben van de blog.

En verder, hoe zit het met de privacy, etc. ivm het internet? moet ik op bepaalde dingen letten?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2013 20:13

Het hangt er wat van af over wat die roddels gaan en in welke mate u er schade mee kunt berokkenen aan die persoon.

Een foto van iemand publiceren mag u in principe niet, tenzij met toestemming, of tenzij het om beroemdheid gaat en de foto niet uit het privé leven komt bv.

Als er een onderzoek komt, is het uiteraard mogelijk dat men bij u uitkomt als beheerder van de blog.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 nov 2013 21:38

Laster, lasterlijke aantijgingen, eerroof of een aanverwant strafbaar feit zijn mogelijk.
Stalking .... het lastig vallen op eender welke wijze....
Verder inbreuken op de privacywetgeving, auteursrechten op foto, portretrecht enz enz
Dan de schadevergoeding zowel morele als psychische kan gevraagd worden... in principe kan elke vorm van schadevergoeding door het slachtoffer gevraagd worden.
En u bent de verspreider ..... dus de verantwoordelijke uitgever om zo maar te zeggen.

Reclame

Gossip
Topic Starter

#4 , 26 nov 2013 14:27

en wat als ik de gezichten blur?

Terug naar “Privacy-bescherming”