politie & iphone

huppeldepup
Topic Starter

politie & iphone

#1 , 26 nov 2013 22:41

Hoihoi,

ik heb een vraagje, swim werd een tijd geleden tegen gehouden door de popo's, stom maar swim kwam net van de shop met zen voorraad wiet voor de maand...
Swim werd door de popo betrapt en de popo was natuurlijk zeer blij met de vangst van de dag.
Die overschrijdde de toegestane 3 gram wel ruimschoots (20-30gram, hij weet niet exact...)

Nu hebben die jongens swim zijn iphone afgenomen voor verder onderzoek...
Naast dat ik me afvraag wat dat dan wel niet gaat zijn en hoelang men swim zijn dure gsm gaat afnemen dacht swim eraan om op afstand gewoon de iphone te wissen...

Swim heeft namelijk, eerlijk is eerlijk wel eens een vriend uit de nood geholpen, zeg 2x op een maand tijd, zo gaat dat in belgieland waar men wiet nog niet in de shop om de hoek verkoopt. Niet al swim's vrienden willen ook elke week naar de shop... Dit is een wederzijdse dienst.

Nu is de vraag dus, is het verstandig dat swim deze gaat wissen? Hij twijfelt erg om dit te doen... Na wat opzoekwerk blijkt dat een iphone wel een hele leuke historiek bijhoud, zelf tot de smsjes toe(danku Stevie...)

Uw antwoord?

mvg,

Huppledepup

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 27 nov 2013 12:40

Wanneer en waar werd "swim" tegengehouden en bij welke politiedienst?

zertyx
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 nov 2013 13:39

De politie zal er wel voor zorgen dat dat wissen niet lukt. Uiteraard gaan ze die gsm niet online laten gaan alvorens er een forensische kopie is van gemaakt.

Reclame

huppeldepup
Topic Starter

#4 , 27 nov 2013 14:57

Hoi Bloodnight, dit was in Gent, de dienst weet ik niet hoor, dat moet ik hem vragen, waarom eigenlijk?
mvg

huppeldepup
Topic Starter

#5 , 27 nov 2013 15:14

Heb hem net gesproken, hij denkt dat hij het bete niet gaat doen, dit is volgens mij ook obstructie van het onderzoek niet?
Wat kan de politie btw doen met enkele berichtjes..? Denk niet dat ze hem echt zwaar gaan straffen voor zo iets niet? Hij heeft zeker niet professioneel gedeald dus..

mvg,
Huppel

Terug naar “Andere”