gehoord worden in pv

janluc
Topic Starter

gehoord worden in pv

#1 , 28 nov 2013 09:35

Beste, in de afgelopen zomer werd er door de politie een proces verbaal van een bouwinbreuk vast gesteld, voor het opsplitsen van een woning zonder stedenboukundige vergunning.
De politie is in de woning gaan zien en heeft fotos genomen, ikzelf (eigenaar) ben nergens van op de hoogte gebracht, ik ben niets gehoord aangaande de opgestelde pv.
Nu zou de pv doorverwezen zijn naar het parket, ik ben bij de politie geweest voor inzage maar dat was niet mogelijk, nochthans voel ik mij als eigenaar toch sterk betrokken.
Is het gebruikelijk dat men niet gehoord wordt als eigenaar in een bouwmisdrijf, waar een pv van is opgemaakt en naar het parket is verstuurd.
Graag antwoord
mvg Luc

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Precarious

#2 , 28 nov 2013 12:58

Beste, in de afgelopen zomer werd er door de politie een proces verbaal van een bouwinbreuk vast gesteld, voor het opsplitsen van een woning zonder stedenboukundige vergunning.
De politie is in de woning gaan zien en heeft fotos genomen, ikzelf (eigenaar) ben nergens van op de hoogte gebracht, ik ben niets gehoord aangaande de opgestelde pv.
Nu zou de pv doorverwezen zijn naar het parket, ik ben bij de politie geweest voor inzage maar dat was niet mogelijk, nochthans voel ik mij als eigenaar toch sterk betrokken.
Is het gebruikelijk dat men niet gehoord wordt als eigenaar in een bouwmisdrijf, waar een pv van is opgemaakt en naar het parket is verstuurd.
Graag antwoord
mvg Luc
Ik denk dat je je daarvoor burgerlijke partij gaat moeten stellen?

janluc
Topic Starter

#3 , 28 nov 2013 17:39

Ik vraag me af, hoe ik mijn motivatienota moet opstellen als ik mijn eigen dossier niet kan inkijken, aangezien de pv opgesteld tegen de bouwinbreuk strafrechtelijk is, mag ik deze niet zien! Hoe kan dit? Het gaat toch over mijn bouwinbreuk.Is dit wel rechtsgeldig?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 nov 2013 19:41

Politie stelt PV op ... en stuurt dit naar het parket.
Politie zal u NOOIT inzage kunnen geven in een PV dat valt onder geheim van het onderzoek.
U zal op het parket moeten zijn ...
Wie heeft de woning opgedeeld?

janluc
Topic Starter

#5 , 28 nov 2013 20:35

Ikzelf heb de woning opgesplitst, dus veronderstel ik toch dat men mij ook als betrokken overtreder aanziet, moet ik nu stilzwijgend afwachten tot ik veroordeeld wordt tot herstel?

Terug naar “Archief”