Advocaat vraagt heel hoge sommen

sloeberken
Topic Starter

Advocaat vraagt heel hoge sommen

#1 , 28 nov 2013 13:29

Beste forum vrienden,

Weet echt niet op deze vraag op de juiste plaats staat.

Mijjn zoon is in 2005 in schuldbemiddeling gegaan en in 2010 in faling gegaan en verschoonbaar verklaard.
Ik had in 2003 borg gestaan voor mijn zoon. De schuldeiser heeft nooit noch aan schulbemiddelaar als aan curator
melding gemaakt van deze schuld, zodat niemand iest afwist van mijn borgstelling en me zo niet konden melden
dat ik me kon laten bevrijden als borg.
Na zijn verschoonbaar verklaring bleef de schuldeiser beslag leggen op mijn inkomen.
Zodat ik naaar een advocaat ben gestapt. Na een AS was de schuldeiser niet bereid deze op te lossen zodat de zaak voor de rechtbank kwam
Dit was een vrij simpele zaak, Bij het tussen vonnis was mijn advocaat vergeten de bewijsstukken van de schuldbemiddelaar voor te leggen.
Dus een derde zitting door dit.
Heb die zaak volledig gewonnen en de schuldeiser heeft moeten terug betalen aan mij.
Onze advocaat vraagt 990€ RPV wat ook toegekend is evenals de wettelijke intresten.
Nu krijg ik vandaag de staat van onkosten en ereloon wat 5 maal hoger is dan de RPV
Door zijn fout heeft de zaak 11 maand langer geduurd.

Is dit normaal dat dit bij een gewone advocaat zo duur is en kan ik hier iets tegen ondernemen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 nov 2013 13:37

Beste forum vrienden,

Weet echt niet op deze vraag op de juiste plaats staat.

Mijjn zoon is in 2005 in schuldbemiddeling gegaan en in 2010 in faling gegaan en verschoonbaar verklaard.
Ik had in 2003 borg gestaan voor mijn zoon. De schuldeiser heeft nooit noch aan schulbemiddelaar als aan curator
melding gemaakt van deze schuld, zodat niemand iest afwist van mijn borgstelling en me zo niet konden melden
dat ik me kon laten bevrijden als borg.
Na zijn verschoonbaar verklaring bleef de schuldeiser beslag leggen op mijn inkomen.
Zodat ik naaar een advocaat ben gestapt. Na een AS was de schuldeiser niet bereid deze op te lossen zodat de zaak voor de rechtbank kwam
Dit was een vrij simpele zaak, Bij het tussen vonnis was mijn advocaat vergeten de bewijsstukken van de schuldbemiddelaar voor te leggen.
Dus een derde zitting door dit.
Heb die zaak volledig gewonnen en de schuldeiser heeft moeten terug betalen aan mij.
Onze advocaat vraagt 990€ RPV wat ook toegekend is evenals de wettelijke intresten.
Nu krijg ik vandaag de staat van onkosten en ereloon wat 5 maal hoger is dan de RPV
Door zijn fout heeft de zaak 11 maand langer geduurd.

Is dit normaal dat dit bij een gewone advocaat zo duur is en kan ik hier iets tegen ondernemen
Wat is zijn uurloon? Stond dat niet in de opdracht die je hebt ondertekend?
Laatst gewijzigd door roharro op 28 nov 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken
Topic Starter

#3 , 28 nov 2013 13:39

Zijn uurloon is 125€
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”