huurster heeft domicilie in frankrijk staan

koen999
Topic Starter

huurster heeft domicilie in frankrijk staan

#1 , 30 nov 2013 14:57

ik verhuur al een tijdje een appartement aan een koppel waarvan de vrouw de franse nationaliteit heeft en de man van Marokkaanse afkomst is.

nu betalen ze al een tijdje steevast te laat en zou ik ze via een verzoekschrift 1344bis willen voor de vrederechter dagen maar het blijkt dat enkel hij er gedomicilieerd staat en dat zij officieel nog in frankrijk (lille) woont.

maw voor hem heb ik een attest van woonst maar voor haar niet;
hoe ga ik nu best te werk?
kan ik de via het gemeentehuis van Lille een frans attest van woonst halen?en zoja hoe heet dat precies in Frankrijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2013 18:44

Door kwartierinspecteur laten vaststellen dat dame ook op dat adres woont ...dus haar belangen heeft.

Dan kan u ze beiden op zelfde adres aanschrijven.
Bij aanvang huur waar woonde betrokkenen dan .... is de dame ooit ingeschreven geweest op adres?
Hebben ze beiden de huurovereenkomst getekend?

koen999
Topic Starter

#3 , 30 nov 2013 19:47

ze hebben beiden de huurovereenkomst getekend, zij was in belgie gedomicilieerd bij aanvang huurcontract.
hij heeft geen officieel inkomen dat groot genoeg is om beslagbaar te zijn dus ik moet het bij haar zien te halen

ik vermoed dat zij om fiscale redenen haar adres in frankrijk heeft dus ik zou liever vermijden dat daar commotie om ontstaat
als ik bij de wijkagent ga dan hebben ze daardoor mss minder inkomen waardoor ik in eigen vel snij
misschien laat ik haar beter dagvaarden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 nov 2013 22:57

Als zij een inkomen heeft dan is het mogelijk beter dat ze wel in België is gedomicilieerd.
Nu hij geen inkomen??? of een leefloon? Dus mogelijk sociale fraude.

Politie kan misschien sneller bepaalde info achterhalen dan u.
Als ze in werkelijkheid hier woont kan politie in Frankrijk navragen waar ze werkelijk woont en waar ze werkt.

Terug naar “Archief”