Hoewel het nog vrij nieuw allemaal is hebben wij door de jaren heen te maken gehad met tal van gebreken:
- Wij hebben gemiddeld 1x per jaar een verstopping in de riolering, met een overstroming tot gevolg. Dit jaar was een topjaar met zo maar 4 verstoppingen op 6 maand tijd.
- Na een dik jaar bleek de douchebak gebarsten te zijn.
- Er zijn op een aantal plaatsen barsten in de muren, ook is er in de keuken op een plek een gat in de muur. Dit gat was afgedekt met papier, jammer genoeg hebben onze katten dat papier ondertussen volledig opengekrabd.
- De verwarmingsketel (dient ook voor het warm water) ligt gemiddeld 1x per jaar uit.
- Er is wel een thermostaat voorzien in de eetkamer, maar deze is niet aangesloten op de ketel.
- De kasten zijn van ondermaatse kwaliteit, waardoor ze nu al erge slijtage vertonen.
- De diepvriezer in de ingebouwde ijskast is ondertussen defect aan het geraken.
- De autostaanplaatsen (in de kelder) staan regelmatig onder water
- De poort tot de garage is regelmatig defect
- ...
- Er stond een gigantisch zwembad opgesteld in de tuin, een zwembad dat achteraf lek bleek te zijn. Gevolg: we kregen klachten binnen van buren die daardoor wateroverlast hadden. Desondanks had ik aan het immo-kantoor duidelijk te verstaan gegeven dit zwembad weg te willen hebben.
- De tuin is volledig beklinkerd, plaats voor bloemen en andere gewassen is er in een grote bloembak, achteraan de tuin. De vorige huurders hadden er niet beter op gevonden om de helft van deze bloembak in te richten als vijver (voor eenden) en de inhoud van die helft op een zeil te leggen om daar dan ook bloemen op te laten groenen.
- We hebben ook redelijk wat afval allerhande uit deze tuin mogen uithalen.
- ...
In een hoek van deze tuin, aan de kant van de garage, staan er 2 groene vuilnisbakken, de 2de doorn in het oog van de huisbaas. Deze worden gebruikt om in afwachting van de vuilophaling onze afvalzakken te bewaren. Geraken deze vol, dan leggen we de overige zakken er naast. Karton en andere zaken leggen we daar ook. Hoewel dingen zoals kapotte huishoudtoestellen er wel een tijdje kunnen blijven liggen, ruimen we uiteraard meermaals op een maand de afval op
De tuin was oorspronkelijk mijn echtgenote haar domein, alleen viel zij onverwachts ziek met een zware depressie. Nu ver 3 jaar later is er er grotendeels bovenop, maar desondanks zit tuinieren er voor haar niet in.
Ik heb me de afgelopen jaren, zo goed als de omstandigheden het mij toelieten, geregeld onderhoudswerken gedaan. Groene vingers heb ik niet, interesse voor de tuin nog minder en de tijd heb ik er in alle eerlijkheid aller minst voor.
Maar goed, ik deed wat ik kon, de klachten van de huisbaas (waar ik hier al regelmatig posts over plaatste) ten spijt. Verwaarloosd kan je het niet niet noemen, alleen staat er hier en daar onkruid tussen de klinkers. Wat ik ook doe (uittrekken, onkruid verdelger, ...) het blijft maar terugkomen. Dit is al ondertussen 2 jaar een hekel punt.
Naar aanleiding van de zoveelste verstopping eerder deze maand, had de huisbaas een expert laten komen om de leidingen te laten nakijken. Ik ontving hierover eerder vandaag een e-mail. Hierin stond onder meer het volgende:
Simpel weg gezegd, hij is nogmaals in onze tuin geweest (zonder ons hiervan op de hoogte te brengen), ligt foto's van alles te trekken, en doet het uitschijnen alsof wij hier alles laten verloederen.Bij het nazien van de afvoeren op uw terras zien we dat dit er erbarmelijk bijligt, wij hebben foto’s genomen.
Dit kunnen we niet verder aanvaarden, indien dat voor 6 december niet Perfect proper is, en alle rommel is verwijderd, dagvaarden wij u voor het vredegerecht om het terras volledig op uw kosten te laten renoveren.
We zijn de situatie meer dan beu. Op het onkruid na ligt de tuin er vrij proper bij, als er effectief afval in ligt dan hebben we dit te danken aan onze bovenburen die geregeld ongegeneerd dingen naar beneden komen. Hij beschuldigt ons van een heel aantal zaken, maar gaat erg licht over zijn plichten heen, waardoor wij met de miserie blijven zitten. Het enige waar hij zich überhaupt iets van aantrekt is de tuin, en dit dan voornamelijk om dat deze het uitzicht van zijn andere appartementen zou vervuilen....
Ik had me voorgenomen om tegen het voorjaar een tuindienst in te huren om onze tuin terug volledig in orde te maken (onkruid verwijderen, de klinkers afspuiten, ...) Ik wil hier gerust een deel van zelf doen tegen 06/12, er zijn wel een aantal dingen die ik me niet zie doen in het huidige weer...
Nu is mijn vraag, wat kan hij van zijn dreigement waar maken?