alimentatie

an1972
Topic Starter

alimentatie

#1 , 01 dec 2013 09:29

Beste,

In 2005 heb ik samen met mijn ex bij de advocaat een overeenkomst getekend. Deze moest alleen nog maar bekrachtigd worden op de rechtbank. Mijn advocaat heeft dit nagelaten te doen tot 2011. Na dat ik hem 100 mails gestuurd heb en zelfs de stafhouder van de balie erbij gehaald heb.
In 2011 was mijn ex dan ondertussen van gedacht veranderd en heeft hij een advocate genomen. Hij wou minder betalen. Nu vorige maand is het uitgesproken en dit wel in mijn nadeel

Mijn vraag is nu 'als je papieren getekend heb, kan je na een paar jaar gewoon zeggen, van ik wil dit niet meer?' waarom teken je dan papieren ?

Een andere vraag is, kan je je advocaat aanklagen voor nalatigheid ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 03 dec 2013 08:23

Uw overeenkomst is zonder homologatie niet afdwingbaar.

Inzake ouderlijk gezag (en accessoir inzake onderhoudsbijdragen) kan de Jeugdrechtbank bestaande regelingen steeds wijzigen. De vrederechter kan dit enkel inzake onderhoudsbijdragen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

an1972
Topic Starter

#3 , 05 dec 2013 23:01

Bedankt voor u reactie ? weet u ook iets meer over advocaten aanklagen ?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”