Toen mijn oprit verzakte bleek een buis van de riolering ingezakt. We hebben een firma gecontacteerd en deze leek mij heel professioneel.
Samen met de expert van de verzekering is toen een prijs opgemaakt. Dit bedrag was veel minder dan het bedrag dat ik aan de firma zou moeten betalen. De man van de firma heeft toen heel vakkundig alles uitgelegd, hoeveel het materiaal ongeveer zou kosten, hoeveel werkuren, dat ze steeds een percent extra rekenen om onvoorziene situaties te voorzien... Ik kon dit allemaal volgen en toen de offerte kwam, was ik ter goeder trouw en kon de berekening ook volgen en heb ik voor akkoord getekend.
In mijn straat ligt gescheiden riolering en mijn oude riolering was niet gescheiden aangesloten, ik vroeg ook aan de mannen wat er zou gebeuren met het fietspad dat tussen mijn rooilijn en de straat lag. Geen zorgen zei de man, wij zorgen daar allemaal voor.
De werken zijn nu uitgevoerd, de buis is vervangen maar het fietspad is ongemoeid gebleven dus is niet aangesloten op de riolering, ze zeggen me nu dat de gemeente dat moet doen...
Waar ze me uitlegden dat er toch 38 werkuren nodig waren + 15% extra op de werkuren voor onvoorziene omstandigheden, hebben ze 18 uur gewerkt. Ik neem aan dat ze zich nog moeten verplaatsen en wat materiaal in en uitladen maar een verschil van 20 uur?
Ik voel me dus enorm bedrogen door een mooiprater en vraag me af of hier nog iets kan aan gedaan worden. Moeten zij sowieso het regenwater op de riolering aansluiten, wie moet hiervoor de gemeente contacteren?
Bedankt alvast voor alle feedback !