Ik doe nu bijna een jaar co-ouderschap met mijn ex-man voor onze 2 kinderen.Mijn ex woont samen met een vrouw die ook 2 kinderen heeft in co-ouderschap.De weken lopen gelijk wat betekent dat zij de 1 week geen kinderen hebben inwonen,de andere week 4.Dit geeft enorme spanningen blijkbaar(nu opeens na al die maanden) en er wordt mij gevraagd om mijn weken om te wisselen zodat ze 2 kinderen/week hebben.Ik werk als verpleegkundige in een week op-week af systeem en de urenlijsten zijn ingepland voor 3 maanden,door mijn vakantie afgelopen zomer waren de weken versprongen met als gevolg dat ze dus elke week 2 kinderen hadden ,dit zéér tegen de zin van mijn ex toen.Op zijn vraag heb ik door een extra weekend te werken en met hulp en collegialiteit terug kunnen omwisselen.Zo hebben ze terug 4 kinderen/week vanaf eind december.Alles in orde dacht ik.Echter zijn ze nu(eind november)van gedacht verandert en vragen mij wederom te wisselen.Dit is niet mogelijk aangezien een heel team hun sociaal leven reeds hebben afgesteld op hun urenlijst.De vrouw van mij ex stelt zich nu erg agressief op,maakt mij verwijten via sms en email en telefoon dat ik een mottig wijf ben dat haar leven heeft verpest en nog véél meer,te veel om nu op te noemen.Dat is nu een dikke week aan de gang.Ik wil graag weten of ik überhaut wel rekening moet houden met haar en mijn leven en werk moet afstellen op haar leven en haar kinderen?Ik heb een schriftelijke afspraak met de vader van mijn kinderen en niet met haar.Zij heeft volgens mij geen enkel beslissingsrecht mbt mijn kinderen.Mijn ex woonde daar al en zij is er mee ingetrokken,dus ze wisten toen waar ze aan begonnen.Mijn vraag is dus in hoeverre ik mij bedreigd moet voelen door haar?Wat kan zij eisen?Ik ontvang wel al het kindergeld in samenspraak met de vader omdat ik alles mbt de kinderen betaal en ik doe daar niet moeilijk over.Hij betaalt dus niets bij de gezamelijke kosten.Hier wil ik dan ook geen discussie over.Mij gaat het nu over haar dreigend gedrag en het nadelige effect op de afspraken rond het co-ouderschap.Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb verwoord.
Alvast hartelijk dank