Het arrest bepaalt dat onze zoon om de 2 weken op zaterdag van 9 u tot zondag 18 u naar zijn vader gaat. Bij het niet naleven van het arrest moet ik dwangsom betalen van X euro. Het arrest werd in opdracht van ex betekend. Mijn zoon is in het weekend dat voor de eerste maal het arrest moest nageleefd worden, naar zijn vader gegaan. Toch heeft mijn ex een klacht ingediend dat ik de bezoekregeling niet heb gevolg. Hij deed een melding en daarover ben ik gehoord en verklaarde dat zoon wel bij de vader was tijdens de opgelegde uren.
Noch politie, noch deurwaarder hebben vastgesteld dat de bezoekregeling niet gerespecteerd werd. Het is alleen op basis van de melding( klacht) van ex dat vandaag de deurwaarder een exploot afleverde. In het Arrest staat immers dat een melding voldoende is om dwangsom te vorderen. Het Arrest is dus waardeloos, want op deze wijze kan mijn ex iedere keer dwangsommen afdwingen zolang hij enkel maar moet beweren dat mijn zoon niet op bezoek komt. De politie nam contact op met de Griffier vd rechtbank in hoger beroep, die zei dat ze zelf niet kon geloven dat dit in het vonnis staat. Volgens raadsman moeten we naar beslagrechter en terug naar de rechtbank om Arrest te wijzigen. Zelf ben ik ten einde raad omdat dit weer een hoop kosten met zich meebrengt. Ik moet toch niet opdraaien voor de valse verklaringen die ex doet en de fouten in het Arrest.