electriciteits keuring handelspand

dgoffa
Topic Starter
Berichten: 3

electriciteits keuring handelspand

#1 , 06 dec 2013 13:10

Beste,

Recent hebben we een electriciteitskeuring laten uitvoeren, deze is om de 5 jaar verplicht in onze sector.
hierbij zijn enkele tekortkomingen vastgesteld (extra verliesstroomschakelaar noodzakelijk en vervangen van de penautomaten).
nu beweert de verhuurder dat die kosten voor ons zijn, gezien het 5 jaar geleden wel was goedgekeurd (zonder dat er wijzigingen aan zijn gebeurd), en omdat het volgens hem iets specifiek is voor onze sector (wat niet zo is).
klopt dat ?
we hebben al hier en daar geïnformeerd maar krijgen steeds verschillende antwoorden.
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5818

#2 , 06 dec 2013 19:57

Waarom is een extra verliesstroomschakelaar noodzakelijk? Bijkomende vaatwasser geplaatst op een 300mA circuit ?

Wat is het probleem met de pentekeningen ? Hoeveel zijn het er?

Bij mijn weten is er aan t AREI niets belangrijks gewijzigd de laatste 5 jaar.

dgoffa
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 08 dec 2013 18:16

Er was/is maar 1 verliesstroomschakelaar en blijkbaar moeten dat er 2 zijn omdat er ook een natte ruimte is.
BTV heeft toegegeven dat de keuring de eerste keer (5j geleden dus) waarschijnlijk niet grondig gebeurd is want er hadden er toen ook al 2 moeten zijn.

er zouden een 7tal penzekeringen moeten vervangen worden door automatische, blijkbaar had dat 5 jaar geleden ook al in orde moeten zijn.

Reclame

chantika
Berichten: 961

#4 , 08 dec 2013 18:51

Staat er niets over herstellingen en werken in de huurovereenkomst? Bij handelshuur zijn meestal enkel de grote herstellingen voor de verhuurder.

dgoffa
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 dec 2013 07:26

er staat niets over in het huurcontract...
het zijn eigenlijk ook geen herstellingen, het zijn eerder aanpassingen om de kast conform te maken aan de wet.

giserke
Berichten: 2434

#6 , 09 dec 2013 09:16

Alles zal te maken hebben waarvoor de aanpassingen nodig zijn.
Vb als het gaat over een normaal elektriciteitsnet van het gebouw (voor stopcontacten en verlichting) dan zijn die aanpassingen voor de verhuurder.

Maar als er extra aanpassingen zijn gebeurt aan de elektrische installatie, om apparatuur voor uw professionele activiteiten te kunnen laten werken, zijn de aanpassingen wel voor U.
Normaal is dit dan opgenomen in uw huurovereenkomst.

mava105
Berichten: 22867
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 09 dec 2013 11:39

De vorige keuring was 5 jaar oud. Wie heeft die laten uitvoeren? De verhuurder of jij?
Was jij op dat moment al huurder?
Was het ook BTV die de keuring 5 jaar geleden heeft uitgevoerd? Hebben ze op papier gezet dat er 5 jaar geleden een vergissing is gebeurd bij de keuring?

Terug naar “Handelspraktijken”