Recht op weduwenpensioen!!

tugmasterke
Topic Starter

Recht op weduwenpensioen!!

#1 , 11 dec 2013 02:45

Geachte.
ik ben wettelijk wonende in Gent, maar ben getrouwd met een Filippijnse vrouw, en verblijf dan ook het grootste deel van het jaar in de Filippijnen, nu mijn vraag, als mijn huwelijk hier in Belgie wettelijk geregistreerd is, heb ik dan recht op een hoger pensioen, ook al blijft mijn vrouw wonen in de Filippijnen , maar ze heeft geen inkomen en ik heb haar dus ten laste, vervolgens als ik kom te overlijden, al dan niet in de filippijnen, heeft mijn vrouw dan ook recht op een weduwenpensioen, ook al blijft ze daar in de filippijnen,
dat is een vraag die ik graag beantwoord zou zien, daar het een heel groot probleem is om mijn huwelijk in Belgie erkend te krijgen, i.v.m. fouten die gemaakt zijn in onze huwelijks registratie hier in de filippijnen, om die fouten recht te zetten moeten we dus hier naar het gerecht, met een advokaat, en dat zal lang duren en dus ook zeer kostelijk zijn, daarom wil ik eerst zekerheid, dat mijn vrouw wel degelijk recht zal hebben op een weduwenpensioen, ook al blijft ze wonen in de Filippijnen,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding