schade aan computermateriaal na inbeslagname door politie

El Mariachi
Topic Starter

schade aan computermateriaal na inbeslagname door politie

#1 , 11 dec 2013 20:15

Een aantal maanden geleden is computermateriaal door de politie meegenomen om onderzoek te doen naar een hacking. Deze week heb ik alles terug gekregen, maar nu blijkt dat er wat materiaal niet meer werkt of beschadigd is:
  • - oude laptop werkt niet meer
    - harde schijf werkt niet meer
    - kabel van andere harde schijf is beschadigd
    - beeldscherm van een nieuwere laptop is beschadigd (kapotte pixels)
Het gaat hier niet over gigantische bedragen, maar graag had ik hier toch een compensatie voor gekregen. Is dat mogelijk en hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er daar een officiële instantie of procedure voor?
Er is op voorhand geen uitgebreide controle geweest van wat wel en niet werkte, dus als men moeilijk wil doen, dan is het mijn woord tegen dat van hun.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2013 21:02

Door maar vooral in wiens opdracht is alles in beslag genomen?

El Mariachi
Topic Starter

#3 , 11 dec 2013 21:51

Ik snap je vraag niet 100%.

Er was een klacht geweest wegens hacking door mijn ex-werkgever. Eén van de sporen wees naar mij, dus heeft de politie (Federal Computer Crime Unit) met een huiszoekingsbevel van de onderzoeksrechter computermateriaal meegenomen. Er zijn geen verdere sporen op mijn computer gevonden, dus heeft de onderzoeksrechter beslist dat ik alles terug mocht hebben. De politie heeft mij verteld dat het onderzoek nog loopt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 dec 2013 22:43

Ok ...dan zal u een schadeclaim kunnen indienen rechtstreeks bij de onderzoeksrechter.
Normaliter gaat u een dossiernummer hebben en een PV nr.
Bij de inbeslagname gaat u een inventarisstaat hebben gekregen en daar zal ook een nr opstaan.

Probleem is inderdaad hoe te bewijzen maar als u een offerte hebt voor de schade kan u die aangeven.

Terug naar “Archief”